Pienoismallit.net

Ärsyttävästi toteutetut mainokset sivustolla!

Kyllähän mainoksia saa olla jotta yleensä sivuston ylläpito olisi jotenkin taloudellista.

Nyt on sivustolla kuitenkin mielestäni todellä ärsyttävästi toimiva Samsungin mainos joka huutaa vaikka sille tekis mitä! Miten sen saa hiljaiseksi?

AJ.
Viimeksi muokattu 13.8.2015 19:07
Eikös niissä ole joku pieni ruksi mistä painaa? No, joka taptauksessa jos käyttää Chrome-selainta, niin kannattaa ottaa käyttöön Adblock - ohjelma. Sillä saa mainokset pois näkyvistä. Muillakin selaimilla onnistuu.
Kannattaa aina muistaa mainosten esto-ohjelmia käytettäessä että juuri noilla mainoksilla sivustoja pyöritetään niin Hesaria kuin PM.nettiä. Mainokset estämällä sivusto ei saa mainos tuloja.
Kannattaa painaa ruksia mainoksen kulmassa niin sen saa pois huutamasta.
Tämä on sellainen mainos joka pläjäyttää itsensä ääneen kunhan sivusto jotenkin päivittyy (Klikkaat uutta otsikkoa tai kuvaa), esim. itsestään aamuyöstä kun olet juuri parhaassa unessa.
Painamalla mainoksen kulmaa avautuu mainos erilliseen pop up ikkunaan pyörimään ja sama tapahtuu kun viet hiiren kursoria vähänkin lähemmäksi mainosta.
Hobby Kingin sivuilla on mainosfilmi toteutettu mukavasti, siellä on selkeä autoplay On / Off painike.

Tämä ongelmahan ei ole PM.Net:in vaan mainostajan luoma ärsyke.

Nyt Samsung päätti olla mainoksessa hetken hiljaa, mutta toistakymmentä kertaa peräkkäin vajaan tunnin sisään alkaa jo ärsyttää.

Vaan taitavat nuo mainokset olla välttämätön paha/hyvä muuten niin mainiolla sisällöllä pakatussa sivustossa.

AJ.
Petri Kokkonen kirjoitti:
Kannattaa aina muistaa mainosten esto-ohjelmia käytettäessä että juuri noilla mainoksilla sivustoja pyöritetään niin Hesaria kuin PM.nettiä. Mainokset estämällä sivusto ei saa mainos tuloja.
Toki mainostajienkin olisi hyvä muistaa, että kukaan ei saa mitään jos mainoksista tehdään niin ärsyttäviä, että ihmiset blokkaavat ne.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Toki mainostajienkin olisi hyvä muistaa, että kukaan ei saa mitään jos mainoksista tehdään niin ärsyttäviä, että ihmiset blokkaavat ne.
Totta tuokin, mainostajistahan se on kiinni minkälaisia mainoksia tekevät. lähinnä vain tarkoitin että on hyvä lisätä sivustot millä itse käy usein ei blokattavien listalle, vähemmän tärkeistä mainokset vaan pois.
Itse en saitti mainonnasta juurikaan tiedä mitään, mutta onko esim. PM.netin ylläpidolla mahdollista vaikuttaa mainosten sisältöön? Esim. Samsunghan liity mallailuun mitenkään mutta esim.HLJ:n mainos ei itseäni haittaa kun se saitin luonteeseen liittyy.

Edit. Tarkemmin ajatellen tarkoitin alkuperäisessä viestissä että moni ihminen käyttää adblokkia ihan vaan sen takia että niitä mainoksia on sivuilla, ärsyttivät ne tai ei, vain koska ne ovat mainoksia. Ajattelematta että ne ovat monelle elin ehto sivuston pyörittämiseen.
Viimeksi muokattu 13.8.2015 22:18
Eikös noi mainokset aika pitkälle säädy myös siten millä sivustoilla itse käy? Ainakin itsellä missä sivustolla käy niin johan alkaa puskemaan näitä mainoksia. Esim. viime aikoina olen tarkastellut victorinoxen tuotteita niin johan nämäkin sivut on täynnä sveitsin linkkareita
Petri Kokkonen kirjoitti:
Tarkemmin ajatellen tarkoitin alkuperäisessä viestissä että moni ihminen käyttää adblokkia ihan vaan sen takia että niitä mainoksia on sivuilla, ärsyttivät ne tai ei, vain koska ne ovat mainoksia.
Minä hyväksyn mainokset jos ne ovat siinä sivustolla ääntelemättä, liikkumatta, pomppimatta silmille.
Lainaus:
Ajattelematta että ne ovat monelle elin ehto sivuston pyörittämiseen.
Eli onko nyt sitten vain niin että ei voi tai saa lähettää mainostajalle palautetta siitä että mainokset vain karkottavat tyylillään ihmisiä käyttämään Adblock tuotteita.
Mainokset ovat kohdennettuja mainoksia, eli eivät kaikille samat. Itse tilasin juuri kännykän osia ja nyt joka paikassa on lattakaapelimainoksia.