Pienoismallit.net

Pienoismalleja varastettu

Ka..a juttu kaikkiaa. Rosvot tuskin hakivat pienoismalleja, eivätkä ymmärtäne niiden arvoa
Otan osaa. Itse kun sen verran paranoidi olen, en missään mallailusaitilla, oli sitten ulkomainen tahi suomalainen, käytä tunnuksena oikeaa nimeäni juuri tuollaisten ikävyyksien takia.
T.I.Mäenpää kirjoitti:
Ka..a juttu kaikkiaa. Rosvot tuskin hakivat pienoismalleja, eivätkä ymmärtäne niiden arvoa
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Varkaat ovat ahneita ja kieroja.

Olisi noloa jos ko. henkilö osallistuisi johonkin mallinäyttelyyn palkkion toivossa varastetuilla malleilla.
paavo p. kirjoitti:
Otan osaa. Itse kun sen verran paranoidi olen, en missään mallailusaitilla, oli sitten ulkomainen tahi suomalainen, käytä tunnuksena oikeaa nimeäni juuri tuollaisten ikävyyksien takia.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Tuo on hyvä periaate.
Shitti juttu tuo varkaus,mutta antaa ajan kulua.Meiltä jäi erään" herran" maksu pirtuveneestä pois ja herra teki katoamistempun ja pirtuvene maksamatta.viitisen vuotta kului ja pirtuvene ilmestyi kotkan puuvene keskukseen lahjoituksena.Emme kehtaa enää edes pyytää korvausta,koska kyseisen herran leski on sen sinne lahjoittanut.Omatunto oli soimannut leskeä sen verran,tuosta on jo kulunut noin 10 vuotta ja sen jälkeen on monta mallia tullut lisää.Kokemuksesta voimme aavistella et,ko pöllityt mallit ei varkaan mieltä kauaa lämmitä.

T.Marko ja Anne
Jos joutuu säilyttämään ns. "kanahäkkivarastossa" arvokastakin materiaalia,
(kuten allekirjoittanut)…
kokemuksesta tiedän että se on joskus pakon sanelemaa,
itse kävin hakemassa pahvinkeräyslaatikosta pahvia ja niittikoneella ammuin tilan niin tiiviiksi näkösuojaltaltaan että käytävältä ei näe mitä tilassa on,
mutta jos vielä arvokkaampaa materiaalia säilyttää heppoisessa varastossa,
riistakamerat eivät ole enää kalliita tänä päivänä.

Mutta

HUOMIO,,
Kamera tulee sijoittaa siten että se kuvaa vain kyseistä varastotilaa rajoitetusti,
Laki kieltää käytävän kuvaamisen.
Sekä kamera kannattaa tietysti sijoittaa siten ettei murtautuja havaitse sitä.
Jake E.Leematainen kirjoitti:
itse kävin hakemassa pahvinkeräyslaatikosta pahvia ja niittikoneella ammuin tilan niin tiiviiksi näkösuojaltaltaan että käytävältä ei näe mitä tilassa on,
Eikö tuo lähinnä johda siihen, että jos johonkin kopeista murtaudutaan niin takuuvarmasti ainakin siihen, jonka sisältö on näkösuojattu?
Johtaako?

Valaise taktiikkaasi syvemmin?

Itse näen että tällä logiikalla kaikki lukitseminen on sitten täten turhaa.

Ei,kyllä murto-reiskat tietävät mitä ovat hakemassa tutkittuaan usein ensin rosmoamisen arvoiset mestat ja eivät tee sattumalta suurella riskilla "iskua" kohteeseen josta saattaa hyvässä lykyssä löytyä saaliiksi mummun vanhoja vaatteita.
Yleiset säilytystilat ovat suuren riskin kohteita näiden tötöilijöidenkin asteikolla.

Ja tämä estämis-toimenpide vähintään nostaa kynnystä.

Juuri sen enempää ei voi tehdä jos ei päätä vartioida varastotilojaan 24/7.
No en tietysti tiedä kun en häkkivarastokeikkoja harrasta mutta maalaisjärjellä ajatellen ei ole mitään syytä jättää sen näkösuojatun häkin ovea avaamatta, vietiin sieltä lopulta jotain tai ei.

Koska jos rosvo murtautuu häkkivarastoon, jossa ainoa haaste on siis päästä sisään niistä muutamasta vahvemmasta oven pihan ja häkkivaraston välillä, niin mitkä niistä kanaverkko-ovista avataan? Ne, joista näkee että sisällä on vanhoja mattoja, kiikkustuoleja ja se keikan tähti, toimimaton Blaupunkt? Ainakin itse tahtoisin tietää mitä siellä pahvein vuoratun häkin sisällä on, luultavasti jotain mielenkiintoista koska moinen vaiva vuoraamisessa on nähty (vaikka ei siis välttämättä yhtään sen arvokkaampaa kuin naapurihäkeissäkään).
Eräs tuttu poliisi sanoi, että peittelemällä parkkiin jätetyssä autossa tavaroita näkyvistä saat vain varmemmin jonkun tulemaan ikkunasta sisään. Eli jätä arvotonta rojua näkyviin ja kaikki vähänkin arvokkaampi tavara tylsän näköisiin laatikoihin joihin kirjoitat kylkeen "kirjoja, rojua, vaatteet" tms. Pienellä onnella koppisi voidaan ohittaa .