Pienoismallit.net

Pienoismalleja varastettu

Näin kevennyksenä pitää sanoa, että oma stashi on niin surkeanpurkea, ettei kyseisen tapauksen sattuminen omalle kohdalle olisi kovinkaan suuri tappio. =D Mutta Tomille kaikki myötätunto toki. Pas** , eiku siis kakka homma joka tapauksessa. =/ Oliskin kiva kun saisi tuollaiset rottikset kiinni verekseltään. Voipi olla, että heillä ei olisi niin kiva kotimatka…
Heikki Hyttinen kirjoitti:
Nykyään kun kameroissa riittä tarkkuus niin kaikki mallit voi siis pinota yhteen läjään ja ottaa niistä suuriresoluutioinen kuva, josta sitten zoomailla mitä omistaa…ja jota ei sitten julkaista medioissa juuri tällaisten anastusten vuoksi.
Jos mallit saa kasattua samaan paikkaan (eli se ei ole ehtinyt kasvaa hallitsemattomaksi), niin itse suosittelen listaamaan ne saman tien exceliin tms. Sen päivittäminen on helpompaa kuin kuva-arkiston, ja luettelointi venyy moneen muuhunkin. Itse pidän nykyään mm. kirjaa siitä paljonko kukin malli on maksanut ja mitä lisäosia on hankittuna. Minullahan ei ole mitään suurta mallivarastoa, mutta silti tuo on tuntunut hyödylliseltä.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Hintojen näkyminen alkaa vaan jossain vaiheessa harmittamaan ja herättää kysymyksen "MIKSI"
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Häpä kirjoitti:
Hintojen näkyminen alkaa vaan jossain vaiheessa harmittamaan ja herättää kysymyksen "MIKSI"
Juuri sen takia minä sen siihen lisäsinkin, ehkä se jossain vaiheessa hillitsee hankintoja ;)
Kalle Rantanen kirjoitti:
Heikki Hyttinen kirjoitti:
Nykyään kun kameroissa riittä tarkkuus niin kaikki mallit voi siis pinota yhteen läjään ja ottaa niistä suuriresoluutioinen kuva, josta sitten zoomailla mitä omistaa…ja jota ei sitten julkaista medioissa juuri tällaisten anastusten vuoksi.
Jos mallit saa kasattua samaan paikkaan (eli se ei ole ehtinyt kasvaa hallitsemattomaksi), niin itse suosittelen listaamaan ne saman tien exceliin tms. Sen päivittäminen on helpompaa kuin kuva-arkiston, ja luettelointi venyy moneen muuhunkin. Itse pidän nykyään mm. kirjaa siitä paljonko kukin malli on maksanut ja mitä lisäosia on hankittuna. Minullahan ei ole mitään suurta mallivarastoa, mutta silti tuo on tuntunut hyödylliseltä.
Jatketaan tässä nyt sitten iloisesti offtopicin merkeissä. Itse tykkään käyttään inventaarioon scalemates.com sivustoa. Sinne saa kätevästi linkitettyä walkaroundeja mallien referensseiksi ja näkee aikajanalta milloin joku ikivanha malli on julkaistu vuosiensaatossa.
Myötätuntoa Tomille. Uskon ja tiedän että vit****sen määrä on valtava. Oliko muuten naapureiden komeroihin murtauduttu ja vietiinkö sulta pelkästään mallit?

Jos vain mallit vietiin ja vain sinun komeroon murtauduttiin, haiskahtaa täsmäiskulta :-(
Petri Kovanen kirjoitti:
Myötätuntoa Tomille. Uskon ja tiedän että vit****sen määrä on valtava. Oliko muuten naapureiden komeroihin murtauduttu ja vietiinkö sulta pelkästään mallit?

Jos vain mallit vietiin ja vain sinun komeroon murtauduttiin, haiskahtaa täsmäiskulta :-(
Kiitti. :) Myös naapurikoppeihin on murtauduttu. Ja kun tilaan, jossa kopit sijaitsevat on tultu sisään ilman murtojälkiä, niin eiköhän kyse ole muusta kuin täsmäiskusta. Mallien lisäksi lähti ainakin pari isoa muuttolaatikollista kirjoja.
Mallien varastoinnista ja inventoinnista ym. on muuten olemassa oma keskustelunsa Mallivarasto ja sen hallinta, jonne voi mieluummin siitä aiheesta kirjoitella.
Moikka Tomi! Aika siistiltä (ammattimaiselta) kuulostaa. "Pikkunilkit" tuhoavat usein ovia tai ikkunoita tuhansilla euroilla ja pöllivät lopulta vanhan kynnysmaton ja Blaupunktin paristokäyttöisen kasettisoittimen, joka ei ole toiminut miesmuistiin.
P…ska juttu silti. Toivotaan, että saisit omiasi takaisin.
Hyvin huono uutinen! Ja tuskinpa muuten kuin sattuman kautta ehkä selvinnee kuka tai ketkä moisen v…maisuuden tekivät. Itse kerrostalo asukkina joudun myös tilan puutteen takia osaa "varastosta" pitämään kellarin kanahäkissä. Mutta itse olen tehnyt niin että niissä mallilaatikoissa jotka ovat kellarissa on otettu pois rakennusohjeet, dekaalit, vaunumalleista telaketjut ja myös kaikki etsi- ja muut metalliosat. Eli jos joku vie niin saa käsiinsä vain vajaita mallisarjoja. Ja toisaalta onhan esittää vakuutusyhtiölle jotain dokumenttia minkä verran ja arvosta tavaraa viety. Pahoittelut Tomille!