Pienoismallit.net

Pienoismalleja varastettu

Feels bad man :( Toivottavasti löytyvät!
Joo, toivottavasti saat takaisin.
Jebus kirjoitti:
Nykyään kun elämme maailmassa jossa toisen omaisuutta ei kunnioiteta ja kaikki varastetaan mikä
ei ole kiinni naulattua ( eikä sekään aina auta ).
Ja ennen elimme missä?
Timo Rasimus kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta kyllä se vika on aina siinä varkaassa.
En ole koskaan oppinut ymmärtämään asennetta, että vika on uhrissa jos tavaroita ei ole voitu varastoida Suomen pankin holviin tai kassakaappiin.
Vika ei siis ole uhrissa enkä ole semmoista väittänytkään.
Rikoksen tekee aina rikollinen ihan itse.

Mutta emme elä (enää) missään lintukodissa jossa "lukoksi" ulko-oveen riitti nojallaan oleva harja. Ei kannata edesauttaa rikollisen toimia omalla käyttäytymisellään.
Kyllä se poliisi ehtii tutkia, ja veikkei heti ehtisikään niin jos joku partio/ tullimiehet pysäyttävät auton, jossa paljon malleja niin saattaa herättää sen verran epäilystä, että tsekkaavat koneelta olisko viety jostain.
Kannattaisi ehkä myös ilmoitella tapauksesta ainakin pk-seudun mallikauppiaille. Rosmot saattavat hyvinkin tarjota tavaraa myyntiin liikkeisiin.
On kyllä paska juttu. Toivottavasti löytyvät tai edes saat rahallisia korvauksia. Tosin korvauksia siitä ei saa enää takas minkä vaivan niiden keräämises näki.
Jebus kirjoitti:
Timo Rasimus kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta kyllä se vika on aina siinä varkaassa.
En ole koskaan oppinut ymmärtämään asennetta, että vika on uhrissa jos tavaroita ei ole voitu varastoida Suomen pankin holviin tai kassakaappiin.
Vika ei siis ole uhrissa enkä ole semmoista väittänytkään.
Rikoksen tekee aina rikollinen ihan itse.

Mutta emme elä (enää) missään lintukodissa jossa "lukoksi" ulko-oveen riitti nojallaan oleva harja. Ei kannata edesauttaa rikollisen toimia omalla käyttäytymisellään.
Tiedän erittäin hyvin missä me elämme, koska ammattini puolesta olen vastaavien asioiden kanssa ollut todella paljon tekemisissä. Silti en syyllistäisi uhria. Vaikea keksiä mitä muuta tavallinen ihminen voi tehdä kuin laittaa mallit lukittuun tilaan. Esim. kerrostaloissa ei ole paljoa vaihtoehtoja ellei sitten täytä asuntoaan malleilla. Vaimoväki ei aina tykkää siitä.

Toivotaan että edes osa malleista palautuu takaisin ja tekijät jäävät kiinni. Hieman skeptinen tosin olen sen suhteen.
Täytyy katsoa jos jostain tulee tollasia vastaan. Toivottavasti löytyis pian
Ikävä homma tosiaankin.

Ainahan on ollut rupusakkia joka anastaa toisten omaisuutta, että ei tämä mikään uusi ilmiö ole.

Tuli mieleen, että mikäli tämä varastokoppi on sama asia kuin kerrostalon häkkivarasto niin yleensähän häkkivarastot ovat metalliovella varustettuja erillisiä tiloja joihin vain talon asukkaat pääsevät avaamalla varaston oven ja jos tässä ovessa ei ole murron jälkiä niin syyllinen voi olla kai ainostaan talon asukas tai isännöitsijä? :D