Pienoismallit.net

Apua kaivataan titanic pienoismalliin

Ohuella rautalangalla, tarkoitin rautalankaa joka on tarpeeksi ohutta että se mahtuu piipussa olevaan reikään, sekä kannessa olevaan. Itse en tosiaan mistään rauta/askartelukaupasta löytänyt riittävän ohutta mutta samalla suoraa rautalankaa. Onneksi löysin tuon porakone vinkin.
Osaisiko joku sanoa hyvän neuvon millä saisin paikattua nuo laivan etuosassa olevat aukot nätisti ? Oon jo melkein luovuttanut tuon asian suhteen mutta oishan se mukava jos nuo sais peitettyä. Tämä on mun ensimmäinen pienoismalli ikinä nii ei oikein ole tuttuja juttuja nämä. Arvostaisin neuvoja. .
Täytyy puolustella näin lähikuvaa varten että alunperin en suunnittelu maalavani mitään ylimääräistä niin jouduin maalamaan kun osat oli jo asennettu..siksi maalausjälki ei ole kaikkein parasta. Välttämättä muutenkaan ois täydellistä, vaan ois se paremman näköinen ollut.
Mä en näe maalausjäljessä ihmeempiä vikoja mutta osien sovitus ei ole kohdallaan. Itse en tähän hätään keksi muuta kuin paikata raot muovisoiroilla.
Sovitus ei ole kohdallaan, se on totta. Jossain vaiheessa mokasin. Ilmeisesti kun laitoin kansia yhteen. Kiitos vinkistä, tutustun aiheeseen.
Muovin kappaleista huolella tehdyt osat ,jotka sopii kolojen kohdalle;
Muista kuiva osien kokeilu ensin ,että istuu noihin kunnolla.
Tee vaikka ohuesta pahvista masterit, joka koloon ensin.
Sitten valitset sopivan muovin kappaleen.
Juu, tuota mietin itsekkin. Jäi paljon ylimääräistä muovia, mitä kokeilla. Kiitti
sauli palokangas kirjoitti:
Juu, tuota mietin itsekkin. Jäi paljon ylimääräistä muovia, mitä kokeilla. Kiitti
Tai sitten hommaat polystyreenilevyä.
Joku on mennyt pieleen kansien sovituksessa. Muutaman mallin olen tehnyt samassa mittakaavassa ja koskaan ei ole jäänyt tuollaista rakoa tuonne etureunaan. Huolellisella sovituksella nuo saa melkolailla kohdilleen.