Pienoismallit.net

Apua kaivataan titanic pienoismalliin

Ja seuraavalla sivulla kuva missä laitetaan reunat kiinni. Onko nuissa ohjeissa virhe vai eikai nuo ohjeet voi vain mulle olla nuin vaikeat että ymmärrän väärin ???
Just joo. Ohjeetkin näyttää juurikin siltä, että kopioitu suoraan sieltä 40-luvulta, kuten varmaan mallin muotitkin ;-) Kyllähän homma menee uudempienkin kanssa niin, että sovita, sovita, ja vielä kerran sovita, ja vasta sitten liimaa. Vaikeata paikata jälkeenpäin.
Ymmärsinkö oikein Tero että nuo ohjeet on virheelliset ?:D
Mikä tuon sarjan valmistenumero on? Se muistui mieleen et tuossa omassa versiossa välikansi ei istunut väliseinien päälle kuin rankalla hionnalla. Se ois jäänyt pari milliä raolleen muuten. Mut parempi kun en sotke hommaa enää enempää :) Rakentamisen iloa.
14215 on numero. Etkai sää ole sotkenut mitään :) olen vain turhautunut kun en tiedä olenko tehnyt jonkun virheen ja jos olen niin missä kohti ja ennen kaikkea kuinka saan nuo sivut laitettua paikalleen
Vika saattaa olla osien yhteensopivuudessa. Jos kantta ei saa suoraksi yhteenliimatessa täytyy osia hioa, kunnes kansi pysyy suorassa. Ikävä kyllä tämä tarkoittaa sitä että kannet on vielä irroitettava toisistaan. Ja kannattaisi ehkä aloittaa kokoaminen ylhäältä liimaamalla ensin ylin kansi sivuihin ja sitten alemmat kannet ylempään kanteen. Kokeile kuitenkin sovittaa ilman liimaa. Ohjeita ei kannata seurata orjallisesti, jos osat eivät mene millään yhteen.
Heikki sanot että ohjeita ei kannata seurata orjallisesti niin tottaha se on mutta hankala tietää etukäteen että tällainen ongelma ilmenee jos ohjeet käskee ensin liimaamaan kannet toisiinsa :D ja mitä osaa mun tarkalleen ottaen pitää hio että saan kannet pysymään suorassa ?? Kun ne kannet on itsessään semmoista spaghetti maista taipuvaa materiaalia ? Aloin kuitenkin eilen purkamaan kansia joka osoittautui vaikeaksi kun on niin vahva liimaus.
sauli palokangas kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein Tero että nuo ohjeet on virheelliset ?:D
Eivät virheelliset, mutta peräisin 40-luvulta. Ja osien sopivuusongelmat varmaan samalta vuosikymmeneltä.