Pienoismallit.net

Apua kaivataan titanic pienoismalliin

M. Pajulahti kirjoitti:
-- Kuvan perusteella asettelet kylkiosaa liian alas.
Tämäkin pitää paikkansa, mutta noin mutkalla oleva kansi näkyy osin myös valmiissa mallissa. Kannen ja kyljen liitosta voisi yrittää pakottaa paikoilleen pienillä metallitapeilla (rautalanka, kitarankielen pätkä yms.) joko suoraan kannen sivuun liimattuina tai sitten alle piiloon jääviin lisäpalikoihin. Kylkikappaleet kaipaavat sen jälkeen pientä lisäviimeistelyä ja kittausta jos tapit laittaa ulkopuolelta kylkien läpi.
Siis kun nuissa sivu osissa on sellaset lovet jotka laitetaan keskikanteen kiinni. Keulan kohdalta ja perän osalta se kyllä menee mutta ei tuosta keskeltä. Wade oon miettinyt ihan samaa. Voisinhan minä vain laittaa tuon sivun sillain että se näyttäis hyvältä mutta silloin asentaisin sen väärin ja vaarana voi olla että en saakkaan enää soviteltua koko palettia tuohon runkoon. Tai en minä tiedä..en ole ammattilainen :D
Minä jo kerran luovutin ja liimasin sillä että keskelle jäi ruma rako. Onneksi tulin järkiin ja irroitin. Olis aika rumasti paljastunu spure joka tukee nuita piippujen vaijerin kiinnitystä.
Siis sillain tarkoitin.
Siinä on kuva ilman sivua. En tiedä onko nuin mutkalla olevat kannet normaalia. Enkä tiedä teinkö hirveän virheen kun leikkasin alimman kannen grand staircase portaat irti kummastakin päästä. Mielestäni sillä ei pitäisi olla väliä ? Irroitin siksi koska ajattelin että se suoristaisi kansia ja en oikein ymmärrä muutoinkaan niiden virkaa ku eihän ne näy lasikuvun alta.
Tuossa on nyt tosiaan se virhe etä olet laittamassa sitä sivua liian alas. Laitoin kuvapankkiini yhden kuvan mikä näyttää millä korkeudella se pitää olla. Sivun yläreuna kuuluu olla pari milliä ylimmän kannen yläpuolella.
No voi Hyvänen aika ku meni vaikeaksi :D tiedän kyllä mihin se pitää asentaa mutta en nyt näköjään osaa kertoa tätä ongelmaa ymmärrettävästi. Otan videon niin jos se avaisi enemmän :)
Kyllä mää luulen itse että ongelmana on nuo mutkaiset kannet. Se kuva minkä lähetin mistä ollaan puhuttu niin oli ehkä väärän kuvan antava ja lähinnä koitin sitä kertoa että keskelle jää rako. Tiedän ja ymmärrän että matala osa sivuista tulee kannen tasolle ja ylempi osa kannen yläpuolelle. Välillä kun näyttää että se asettuisi niin jommasta kummasta päästä sojottaa mihin sattuu. Oisha tuo mukava jo edetä ku on jo näin pitkällä.
Itse rakensin oman Titanicini (1/350) alakannen ensin runkoon kiinni ja kasvatin sitten ylöspäin. Käsketäänkö ohjeissa tosiaan kasaamaan kaikki kannet ensin toisiinsa kiinni ja vasta sitten liittämään koko systeemi runkoon? Ettei vaan tuo kokoamistapa altistaisi kansien vinoutumiselle (varsinkin jos joku / jotkin kannet ovat jo alkujaan kieroja)?
Viimeksi muokattu 18.2.2015 21:22