Pienoismallit.net

Saksalaisten puolitelavaunujen sisävärit

Satuin tänään hommaamaan Dragonin 1:72 sdkfz 251 D mallin. Noiden ohjeiden väriohjeet oli vähän ihmeelliset niin millähän väreillä kannattaisi maalata nuo sisäosat ja penkit?
Onko kenelläkään myöskään tietoa minkä värisiä oli nuo saksalaiset raketit mitä ammuttiin ihan raketinheittimillä? Se puolitela kun on se raketinheitin malli missä on ne 6 rakettia siinä sivuilla ja niidenkin väri oli aika ihmeellinen. Malliin olisi tarkoitus tehdä talvikaavio.

Saako muuten mistään tuohon sopivia miehistönjäseniä 1:72 mittakaavassa? Diodraamaa olisi kiva koettaa, mutta vaunu näyttää aika autiolta ilman miehistöä.
Sisäosat ovat saman väriset kuin ulkopuoli, tässä tapauksessa varmaan tummankeltaiset koska D-mallin 251:ä ei maalattu panssarinharmaiksi tehtaalla, tulivat käyttöön vasta tummankeltaisen pohjavärin käyttöönoton jälkeen. Penkit ovat (mallista riippuen) joko puisilla tai nahkaisilla istuimilla varustetut, selkänojien pehmusteet ovat nahkaiset. Puupenkit maalattiin mitä ilmeisimmin samalla maalilla kuin itse vaunukin, nahkapenkit taas olivat tummat, tod näk ruskeat.

Raketit ovat tummempia kuin itse vaunu, mv-kuvien perusteella ainakin. Oma valintani niiden väriksi olisi joku tumma vihreä.
Elikkä maalaisinko tuon sisäosan valkeaksi kun vaunuun olisi tarkoitus tulla valkea talvikaavio?

Missäs kohti noissa vaunuissa oli radion antenni?
Jättäisin sisäpuolen itse tummankeltaiseksi, tuskin perusvärin päälle tulevaa tilapäistä talvimaalia on sinne asti sudittu.
Radion antennin paikka selviää tästä:

Ok, Kiitti sulle Esko. :D Nyt pääsee jatkaa tuotakin mallia.
Mikä joko Revellin tai Humbrolin maaleista on lähinnä tuota saksalaisten maastokuvio keltaista?
Uusimassa Mallix-lehdessä oli sekoitusohje Humbrollin emalimaaleilla tuolle tummankeltaiselle värille.
Revellin ohjeissa saksalaisten keltaiseen väriin annetaan numero 16.