Pienoismallit.net

Auttakaa ?

Hei haluaisin kovasti yrittää tehdä itse 1/35 figuurin.

Mitä tarvikkeita kannattaisi hankkia ja mitä massaa olisi hyvä käyttää figuurin teossa?

Olisin hyvin kiitollinen jos joku vaivautuisi auttamaan minua.

Antteeksi oikeinkirjoittamiseni johtuu siitä että minulla on lukihäiriö, ja olen laiska ;)
Määkin oon laiska, mutta yritän jotain vinkkejä antaa 😉
Jos haluaa tehdä figun ihan kokonaan, niin rautakaupasta rauta/alumiinilankaa, pihdit, superliimaa. Askartelukaupasta SuperSculpey massaa, muovailutyökaluja. Päitä ja käsiä ei kannata aluksi itse yrittää tehdä, vaan hankkia resiinisiä valmiita päitä.
Siis rautalangasta luuranko figulle. Kirjastosta tai netistä anatomian oppaita. Massasta ensin laiha lihaksisto haluttuun asentoon. Paistetaan. Sitten tehdään vaatteet, aina välillä paistaenfigua että aikaisempi työ ei mene pilalle. Lisätään detaljit eli taskut , kaulukset yms. Muut varusteet, aseet yms. Maalataan, osallistutaan kisaan ja haetaan mitallit kotiin…

www.sculpey.com/product/super-sculpey-firm/
Siis Super Sculpey Firm on parasta figuhommiin. Työhön on aikaa kunnes paistetaan kaksikomponenttimassat taas kovettuvat muutamassa tunnissa. Niitäkin kannattaa hankkia.
www.magicsculp.com
Työkaluina skulptaukseen hyviä ovat ns. Clay shaperit. Googlaa tuolla niin näet millaisia pvat. Niitä on ainakin Combatin kavereilla myynnissä.
Kiitos että autoit . Ootko ite tehny figuja?
Viimeksi muokattu 28.1.2015 19:44
Pekka on liian kaino vastaamaan itse, joten autetaan miestä mäessä ja todetaan… Pekka on mielestäni suomen paras ja palkituin militaaripuolen skulptaaja :) . Sci-fi ja fantasiapuolella on omat mestarit joita en valitettavasti kovin hyvin tunne. Huipputekijä kaikin puolin joten kannattaa ottaa vaarin neuvoista vaari :D
Kirjastosta hakemaan Timo Nyyssösen Pienoismallirakentajan käsikirja. Ko. kirjassa on käsitelty myös tätä asiaa.
Marko sepä mukavaa oppia itse mestarilta ;) Timo muuten joo mutta meidän kirjastossa ei ole tuota kirjaa :(
Profiilisi mukaan paikkakuntasi on Espoo.

Alla lista pääkaupunki seudun kirjastoista, joista kirja löytyy hyllystä.

Pienoismallirakentajan käsikirja / Timo Nyyssönen
1. painos

Kirjasto Luokka Tila Ilmoitus
Itäkeskus aik 798 HYLLYSSÄ --
Kallio aik 798 HYLLYSSÄ --
Kallio aik 798 HYLLYSSÄ --
Kannelmäki aik 798 HYLLYSSÄ --
Kirj.auto Espoo aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Kirj.auto Helsinki las 798 HYLLYSSÄ --
Kirj.auto Vantaa las 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Kirjasto Omena las 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Kontula aik 798 HYLLYSSÄ --
Laajalahti aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Malmi aik 798 HYLLYSSÄ --
Myyrmäki las 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Nöykkiö aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Paloheinä aik 798 HYLLYSSÄ --
Pasila aik 798 KOTI JA HARRASTEET HYLLYSSÄ --
Pasila kirjavarasto 2 798 HYLLYSSÄ --
Rikhardink aik 798 HYLLYSSÄ --
Sello aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Tapanila aik 798 HYLLYSSÄ --
Tapiola aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Vuosaari aik 798 HYLLYSSÄ --

ja 2. painos

Kirjasto Luokka Tila Ilmoitus
Entresse aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Etelä-Haaga aik 620.88 HYLLYSSÄ --
Kallio aik 620.88 HYLLYSSÄ --
Kauniainen aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Kontula aik 620.88 HYLLYSSÄ --
Martinlaakso aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Oulunkylä aik 620.88 HYLLYSSÄ --
Pasila aik 620.88 TEKNIIKKA JA TALOUS HYLLYSSÄ --
Pasila las 620.88 HYLLYSSÄ --
Saunalahti las 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Sello aik 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Suutarila aik 620.88 HYLLYSSÄ --
Tikkurila las 60.7 NYY HYLLYSSÄ --
Töölö aik 620.88 HYLLYSSÄ --
Töölö las 620.88 HYLLYSSÄ --

Oman kirjastosi henkilökunta varmaan auttaa sinua saamaan ko kirjan muistakin kirjastoista.

Itsekkin ole lainannut mm pääkaupunki seudun kirjastoista kirjoja tänne Kuopioon.
Heh heh, ihan punastuttaa.
Youtubessa on paljon videoita joissa neuvotaan figujen teon perusasioita. Selostus on englanniksi mutta sehan antaa vaan motivaatiota enkun tunnille. Sculpting basics vain hakukenttään.