Pienoismallit.net

Brewster

Tässä on ollut itsellä hakusessa Brewster ja nimenomaan mallia suomi?Olen huomioinut sen että 1/32 skaalaan en ole löytänyt kuin Hobby Bossin tuotoksen ja eri julkaisuista todennut muutostöiden runsauden kyseiseen malliin.Keillä muilla on hyvä aihio lähteä rakentamaan suomiversiota?
Classic airframesilla on 1:48 suomiversio. Ite rakennan parhaillaan tuota SH:n 32 mallia
Hasegawalla on 1:72 Suomipaketointia PyllyWaltterista. Varsin laadukas malli. Suosittelen
Jep, 1:32-skaalassa taitaa Special Hobby olla ainoa vaihtoehto.

Hasegawan B-239 on tosiaan 1:72-skaalassa paras lähtökohta. Siinä on eturungossa tosin muotovirhe: nokan poikkileikkaus on edestä katsottuna pyöreä lievän ovaalin sijaan, jonka takia eturunko on vähän liian matala. Näyttää se Brewsterilta vaikkei tuota korjaisikaan. Hasegawan ohjaamo hiukan karu ja kuomu vähän paksu, mutta aftermarket-kamaa on kyllä saatavilla jos tahtoo moisia lisäillä.

Hobby Bossilta löytyy 1:72-skaalaista F2A-1 -sarjaa, mutta tuohon en itse puuttuisi. Spinneri ja potkuri väärää mallia, mukana tähtäintä varten lovettu kuomu, siipien kk-patit ihmeelliset, ohjaamo lähentelee vitsiä ja rungon laskutelinetila ei ole avoin.

1:48-skaalassa Classic Airframes on ymmärtääkseni tällä hetkellä ainoa suoraan laatikosta B-239/F2A-1:stä kuvaava sarja. CA:n B-239 ja F2A-1 -sarjat ovat muuten ohjeita ja siirtokuvia lukuun ottamatta sisällöltään identtiset, joten tuosta F2A-1:sta saa Suomi-koneen tehtyä hommaamalla vain siihen uudet siirtokuvat.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Olisi Special Hobby muuten saanut minun puolesta tehdä sen varhaisetkin Brewsteritkin, mutta kun ei. Noiden hartsiset ohjaamot ovat upeat.
Petri Jaakkonen kirjoitti:
Hasegawalla on 1:72 Suomipaketointia PyllyWaltterista. Varsin laadukas malli. Suosittelen
Vaatii vähintään eturungon ja korkeusvakaajien korjauksen. Muuten ihan OK.