Pienoismallit.net

Kynäruisku

Tomi Eloranta kirjoitti:
Vedellä lantraus on tarpeen silloin kun tehdään hiuslakkachippailuja, muuten tuleekin käytettyä Tamiyan keltakorkkista ohenteena ja silloin ei ole mitään ongelmia.
Eipä ole sellaista havaintoa, että keltakorkkinen jotenkin sulkisi pois hiuslakkakikkailun :)
Täytyykin testailla.
Tomi Eloranta kirjoitti:
Täytyykin testailla.
Kyllä keltakorkkisellakin ruiskittu Tamiyan maali "tottelee" vettä, ehkä voi joutua odottamaan hieman kauemmin ennen kuin reaktio on valmis. Isompi vaiva olisi ruiskun turha reistailu. Ymmärtääkseni hiuslakan vähyys on ainoa, mikä tässä voi mennä pieleen. (Ja ennen kuin joku kysyy, niin muilla kuin Tamiyan ja Gunzen maaleilla ei oikeastaan kannata edes kokeilla)

Edit: Vedellä ohennettua T:n maalia en ole kokeillut koskaan, ainoastaan valko- ja keltakorkkisesta ohenteesta on kokemuksia.
Viimeksi muokattu 24.7.2014 19:47
Itse olen nuo chippailuhommelot hoitanut aina vedellä ohennetulla Tamiyalla, sikäli kiinnostaakin kokeilla muilla ohenteilla juuri tuon ruiskun tukkeutumisen vuoksi. Todellakin esim Vallejo tai Lifecolor eivät ole parasta mahdollista chippailukamaa niiden koostumuksen vuoksi, kuivuvat sellaiseksi vinyylimäiseksi kalvoksi.
kannattaako ostaa hobby air brush
Joel Nyman kirjoitti:
kannattaako ostaa hobby air brush
Jos se näyttää tältä
niin säästä pikkusen lisää ja osta yläsäiliöllinen :) esimerkiksi Biltemasta saa hyvän harjoitteluruiskun halvalla (yläsäiliöllisen) opettelee sillä ja ostaa sitten paremman jos kiinnostusta riittää ja tuntuu että halpis kynäruutan ominaisuudet ei enään riitä.
entä hobby pointissa oleva airbrushin paketti?
Joel Nyman kirjoitti:
entä hobby pointissa oleva airbrushin paketti?
Jos tarkoitat tätä niin unohda se, osta mieluummin tämmönen taitaa olla 7€ kalliimpi
tarkoitin kylläkin yhtä toista joka maksaa reilusti yli satasen mut toikin näyttää hyvältä
:) Niin enhän mie voi tietää täältä 900km päästä mitä olet siellä katsellut, näyttivät muut olevan Hobby Pointissa ihan laadukkaita kynäruiskuja eikä sinällään huonoja ostoksia nekään. Kuitenkin itse ratkaiset lopulta millaisen hommaat, pääasia että itse olet siihen tyytyväinen.