Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: T-sarjan vaunut (T-54–90)

Kalle Rantanen kirjoitti:
http://www.scalemates.com/products/product.php?id=164016
No, kappas kehveliä… Aina oppii jotain uutta…
Jännä tuo Matchboxin mittakaavamuutos. Ne sarjat, mitä naperona rakentelin, olivat 1:76.
Sattuuko olemaan kenelläkään kuvaa T-54/55 telapyörän kiinnityksestä, räjäytyskuvaa tai hyvää kuvaa jossa napakuppi on purettu irti? Ilmeisesti napakupin alta löytyy iso mutteri jolla pyörä kiinnittyy akseliin?
Tomi Eloranta kirjoitti:
Sattuuko olemaan kenelläkään kuvaa T-54/55 telapyörän kiinnityksestä, räjäytyskuvaa tai hyvää kuvaa jossa napakuppi on purettu irti? Ilmeisesti napakupin alta löytyy iso mutteri jolla pyörä kiinnittyy akseliin?
Koska olen ikävä ihminen ja pimitän tietoa niin linkitän vain kuvat.

Lisäkuvia varmaan löytyy netistä. Ainakin Panssarimuseon aukileikatusta T-54 vaunusta on myös napakuppi leikattu auki.
Tuli tuolla Parolassa käytyä ja niin tohkeissani kuvia polttoainesäiliöiden putkien vedoista että jäin tuo napa täysin huomaamatta, hyvät kuvathan nuo ovat ja selventävät jo mitä epäilinkin joten kiitos noista. Netistä olen koittanut hakea mutta pitää kai keksiä eksoottisempia hakusanoja kuin "T-55 wheel hub"… Tuollainen kyllä löytyi mutta aidosta asiasta ei ole vielä kohdalle osunut: img.photobucket.com/albums/v708/yorkshirechamp/GeorgianT-55008.jpg

Ilmeisesti Celticwerks -nimiseltä firmalta on jossain vaiheessa tulossa T-55 pyöriä joissa on tuo kuvassa näkyvä detalji, siis jos tykkää tehdä vähän elämää nähneitä vaunuja.
Jos ei kiirettä oo, niin ens viikolla saan otettua kuvat navasta. Siis T-54:n navasta, mun napa tuskin kiinnostaa…
Ota vaan, vaikka molemmista :)

Xact:in T-80U edistynyt varsin mukavasti tässä lähiaikoina. Viikonloppuna pikkuinen tauko liimanhuuruihin ja ensiviikolla pääsee taas jatkamaan nikkarointia, ehkäpä tämä valmistuukin vielä joskus.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Pyhä kolminaisuus: Vihreä korkkinen, olut ja T-vaunu :)
Jos vielä voi ilmottautua, olen messissä Trumpeterin T-62 mallilla. Aloittamaan pääsee vasta elokuussa seuraavan muuton jälkeen, mut eiköhän marraskuuhun mennessä kerkiä…