Pienoismallit.net

Johnsonin/Futuren saatavuudesta

Tarvitsisin purtilon Johnsonia/Futurea, mutta en ole vielä onnistunut löytämään sitä pääkaupunkiseudulta. Voisivatko kolleegat auttaa miestä mäessä. Missä kaupoissa sitä tällä hetkellä myydään?
Taitaa olla kiven alla tai sitten tuote kokonaan lopetettu. Humbrolin Clear ajaa saman asian ja sitä saapi Kuivalaiselta.
Kun itse Johnsonia yritin etsiä, etsinnän lopputulos oli se että valmistaja on vaihtanut aineen reseptiä ja sitä "vanhaa kunnon" kamaa ei enää saa mistään eikä uudella taas ei tee mitään.

www.swannysmodels.com/TheCompleteFuture.html
www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/48717-johnsons-klear/
www.britmodeller.com…s/index.php?/topic/234913557-is-there-a-replacement-for-johnson-klear/

Siispä viimeisen linkittämäni ketjun neuvoilla päädyin Alcladiin, mutta en nyt yhden kerran kokeilun perusteella vielä osaa sitä suositella (tai tuomitakaan).
Jonkka kirjoitti:
Siispä viimeisen linkittämäni ketjun neuvoilla päädyin Alcladiin, mutta en nyt yhden kerran kokeilun perusteella vielä osaa sitä suositella (tai tuomitakaan).
Joo, tuota minäkin testailin tuossa pari viikkoa sitten, ihan testimalliin ja sen siirtokuvien laittoon. Samanlainen, ei ihan peilikirkas pinta sillä tuli kuin Johnssonillakin (ruiskukäytössä). Sivellin/dippauskäytössä ei mulla ole kokemusta.
Humbrolin clearia olen itsekin kokeillut, mutta mites ne lasiosat, millä ne saisi kirkastettua? Käykö tämä uusi Future siihen, näyttää lähinnä samealta vaaleanruskealta tökötiltä!
Tally-ho kirjoitti:
Humbrolin clearia olen itsekin kokeillut, mutta mites ne lasiosat, millä ne saisi kirkastettua? Käykö tämä uusi Future siihen, näyttää lähinnä samealta vaaleanruskealta tökötiltä!
www.youtube.com/watch?v=ByMhacC5vAE

Videon mukaan käy myös dippaamiseen toi Humbrolin tökötti. Tosin, lakkakäytössä ollut urmelluksia, että vetää laikukkaaksi paikkapaikoin. Ilmeisesti vähän kiinni siitä, mitä alla on.
Kiitos Tero tuosta Humbrol clearin esittelystä. Lakkahan vaikuttaa oikein hyvältä. Saako sitä Kuivalaiselta tai muista kotimaisista mallikaupoista?
Tally-ho kirjoitti:
Saako sitä Kuivalaiselta tai muista kotimaisista mallikaupoista?
K-kaupassa muistaakseni oli listoilla.
Ostin Johnsonin parkettivahaa silloin kun oli kova polemiikki "aidon ja alkuperäisen" Johnsonin katoamisesta kaupan hyllyiltä. Omassa pullossani on pääasiassa ruskea etiketti, jossa lukee: Johnson Parketti ja alaosassa pulloa "Parkettivaha".

En tiedä, onko uutta vai vanhaa, mutta melko sameaa pullossa, mallissa mukavan kirkasta. 0,5l:n pullo kestänee seuraavat 15-20 vuotta tässä käytössä ja tällä vauhdilla. Ei huono!!!

Ja miksi tämä uusi versio ei kävisi mallailuun? En ole kokeillut, mutta en ole myöskään nähnyt selvitystä, miksi uusi versio olisi huonompi kuin vanha? Osaako joku selittää, vai meneekö tämä(kin) osastoon "kuulin kerran aseman vessassa, kun joku kai kertoi että…"
Viimeksi muokattu 13.4.2014 20:35
PhantomII kirjoitti:
Ja miksi tämä uusi versio ei kävisi mallailuun? En ole kokeillut, mutta en ole myöskään nähnyt selvitystä, miksi uusi versio olisi huonompi kuin vanha? Osaako joku selittää, vai meneekö tämä(kin) osastoon "kuulin kerran aseman vessassa, kun joku kai kertoi että…"
Varmaan hyvinkin paljon tätä. Minulla purkki wanhaa Johnssonia, ja uusi Pledgen nimellä myyty, purkissa sameaa tavaraa. Ei noi mielestäni sen kummemmin toisistaan eroa, mitä niitä koeliuskiin olen ruiskutellut.
Mutta, en myöskään vanno Johnssonin nimeen, ainut mihin se mulla on jäänyt, on noiden etsiosien laminointi, jossa toimii erinomaisesti. Kawan katelasista sen joutui pesemään pois (siinä toki hyvää, että Windexillä lähtee), ja saman siirtokuvien vaatiman sileän pinnan saa kyllä ihan lakoillakin. Hintaeron takia en tätä lähtisi suosimaan.