Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Messerschmitt Bf 109

Mukana Hasen Suomi-Mersulla 1/72 MT-402 Juhannusraaseri D vuodelta 1949.
Osallistujien lista päivitetty tänään keskiviikkona 19.3.2014 klo 9.15. Nyt on mukana 49 nimeä.
no, voisinhan minäkin sitten ni saahaan kymppiluku viiteen…vaihtoehtoja olis, mut sanotaanko nyt, että 1/48 ja G-6, suomikaavioon
Totta mooses mukana. Koska kaikki rakentelevat noita Eemeleitä, tulen mukaan myöhäisemmillä 1/48 skaalan G ja K:lla.
Hasegawan 1/48 Bf 109G-10 (joka on jo maalausvaiheessa) ja Fujimin 1/48 Bf 109G-14/AS, noilla mennään. Kenties myös Hasen 109K-4, jos saa kaikki valmiiksi määräaikaan mennessä:)
Jos näitä tehtäviä malleja kirjaillaan ylös, niin minun vaatimaton osanottoni olisi:

Airfixin Bf 109E-4 (1/72)

yksinkertaisuudessaan suoraan laatikosta ja tavoitteena tehdä mahdollisimman siistiä ja huolellista jälkeä.

-Jaakko
Jaakko Laine kirjoitti:
Jos näitä tehtäviä malleja kirjaillaan ylös,
Olen ketjun ensimmäisen viestin yhteyteen päivittänyt osallistujalistaa - en merkitse siihen erikseen rakennettavia pienoismalleja.

Hasegawan 1/48 Eemeli on taas edistynyt. Vielä kun saisi Tomi Mynttiseltä vahvistuksen tälle ryhmikselle, niin voisi lisätä tämän mallin kaikki kuvat näkyville.
Raimon odotettu kova aloitus näyttää juuri niin hyvältä kuin saattoi odottaa. =D

Tuliko tuossa paketissa mukana tuo ukkeli vai onko se miljoonalaatikon pohjalta tms.? Itse olen aloitellut omaa Formula kakkostani. Ajattelin rakentaa sen lentoon, joten se tarvii pilotin ohjaamoon. Ei mitään helpointa hommaa kasata seisovasta harteikkaasta figusta pilotti hävittäjän penkille. Lähes suoraan laatikosta tämä muuten pitäisi rakentaa. Osia on vähemmän kuin pikkuskaalan panssareissa, mihin olen tottunut, ja ne ovat isompia, joten kasaamisessa ei pitäisi kauaa mennä. Moottorinpellit saattavat olla hieman ongelmalliset, näyttäisi että pientä rakoa saattaisi jäädä…
Heikki Lankinen kirjoitti:
Tuliko tuossa paketissa mukana tuo ukkeli vai onko se miljoonalaatikon pohjalta tms.?
Pilotti on miljoonalaatikosta - tosin se aikoinaan on tullut nimenomaan Messerschmitt paketoinnin mukana - tosin kyseessä oli tuolloin Bf 109 G. Eipä tuosta ukosta kyllä mitenkään huomaa, että se kuuluisi Geemelin kyytiin - eikä suinkaan Eemelin kyytiin.
Pitäähän tähän nyt osallistua, mallari ei ole mallari jos ei kerran eläessään rakenna mersua tai tiikeriä ;)

Osallistun joko airfixin pikku-eemelillä tai hasegawan 1/48 suomi-G2.