Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Messerschmitt Bf 109

No minäkin alan kun kaikki muutkin alkaa. Skaalaa eli valmistajaa en osaa vielä sanoa, mutta Suomi-malliin ei rohkeus riitä.

Editti: Kohteena 109 K4, Revellin paketti: www.scalemates.com/products/product.php?id=144108
Aloittaminen tosin siirtyy jonkin viikon päähän kun muuttohommat painaa päälle.
Viimeksi muokattu 17.3.2014 07:59
Raimo Leino kirjoitti:
edit: ryhmiksen mukaan ilmoittautuneiden lista on lisätty ketjun aloitusviestiin.
Otapas minut siitä pois ettei tule velvoitteita, osallistuin vain pohdintaan enkä uskalla luvata että toi mun Mersu ehtii tähän aikatauluun mukaan syistä jotka pohdintameilissäni listasinkin. Jos tilanne muuttuu, ilmoittelen.
SS kirjoitti:
Saako Mersu olla "what if"-versio? Jos saa, ja dead line on tarpeeksi kaukana, niin mukana ollaan.
Mukaan vaan - pääasia, että se malli on Bf 109.
Lisäsin nyt ketjun avausviestiin ryhmiksen ajankohdan - rakentelu päättyy ensi keväänä 15.3.2015.
Laitoin myös palstan ylläpitäjälle viestiä tästä ryhmiksestä.
Raimo Leino kirjoitti:
Mukaan vaan - pääasia, että se malli on Bf 109.
Hieno juttu, tässähän oikein innostuu.:) Sarjana suurella todennäköisyydellä joku Eduardin 1/48 109E.
Miten muuten Mersun variantit? Eli Buchonit ja Aviat ym?
Ihan uteliaisuudesta vain kyselen.
Olen mukana. Skaala on 1/72 ja teema Luftwaffe pohjoisessa.
Timo Rasimus kirjoitti:
Miten muuten Mersun variantit? Eli Buchonit ja Aviat ym?
Ihan uteliaisuudesta vain kyselen.
Mielestäni nuokin sopivat mukaan - niiden "esi-isä" on kuitenkin Bf 109.

Oma Eemeliprojekti on tässä vaiheessa. Hasegawan vanhahko 1/48 mallisarja on ollut mukava rakennettava.
Toivotan onnea ja menestystä niille, jotka meinaavat rakentaa Eduardin 1/48 Eemelin - itse olen jo kaksi mainittua Eduardin mallisarjaa heittänyt roskikseen - kiukusta ja tuskasta karjuen.
Tosin olen sen verran kovapäinen, että kolmaskin Eduardin 1/48 Eemeli odottaa varastossa rakentamista - jospa se vihdoinkin onnistuisi, kun on jo kaksi kertaa kovasti yrittänyt hommaa harjoitella.
Viimeksi muokattu 16.3.2014 13:43
Olenkin jo jonkun aikaa ajatellut lekon tekemistä maakaluston sijaan. Voisin hyvinkin osallistua tähän rakenteluun, jos vaikka saisi vähän inspiraatiota takaisin! Suositelkaas nyt lekoista enemmän ymmärtävät hyviä sarjoja bf 109:sistä 1:32 skaalaan. Kohtuullisen helposti rakennettava malli olisi hyvä, kun lekoista ei kokemuksia ole.

Saa myös tarjota yv:nä, jos löytyy ylimääräisiä mersuja!