Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Messerschmitt Bf 109

Näyttäisi siltä, että 13 nimeä vielä tarvitaan.
Voisin tulla mukaan joko Airfixin 1/72 tai Revellin (Hasegawan) mallilla 1/48. Kumpikin ovat Bf 109E-alatyyppiä.
Kossu päässään ei pitäisi kommentoida mutta kommentoin nyt kuitenkin.

A) Mulla olisi hyllyssä rakentamaton Eduardin 109E joka sattuu vielä olemaan rakentamislistalla seuraava malli.

B) B niinkuin but eli mutta:
1 - Olen vasta aloittanut dion tekemisen enkä tykkää tehdä kahta mallia yhtäaikaa. Ja diossa menee pidempään kuin yksittäisissä malleissa
2 - Aikaraja ei muuten haittaisi mutta kesä lähestyy ja mallipaja pitää laittaa kiinni puusepänverstaan tieltä
3 - Ja se tärkein, mikä on ryhmiksen idea? Jos se on vain sitä, että joukko jamppoja sopii tekevänsä aiheesta X mallin ja aloitusviestin lisäksi muuta ei ole niin miksi ryhmis? Ymmärtäisin paremmin, jos rakennusaiheesta käytäisiin keskustelua rakentamisen aikana.

Onions? Ei kun opinions?
Hmm…
Suezin sauna on edelleen kesken, mutta jos nyt silti ilmoittautuisi. Vaihtoehtoja on pilvin pimein hyllyssä, mutta olisiko Academyn 1/48 109D mitään…
Jonkka kirjoitti:
3 - Ja se tärkein, mikä on ryhmiksen idea? Jos se on vain sitä, että joukko jamppoja sopii tekevänsä aiheesta X mallin ja aloitusviestin lisäksi muuta ei ole niin miksi ryhmis? Ymmärtäisin paremmin, jos rakennusaiheesta käytäisiin keskustelua rakentamisen aikana.
No lähtökohtaisesti on sallittua ja suotavaa, että ihmiset kertovat ryhmärakentelumallien etenemisestä ja toki aiheesta saa muutenkin keskustella. En nyt jaksa tarkistaa, mutta muistelen, että jopa ohjeissa/säännöissä olisi jotain tämän suuntaista. Eli minusta se ainakin sisältyy automaattisesti ryhmikseen.
Mulla on keskeneräisten pinossa Airfixin 1/48-skaalainen Mersu 109E, tämä melko uusi julkaisu. Sillä sitten mukaan jos sota vielä yhtä miestä kaipaa. Tai ryhmän muodostuminen.
Viimeksi muokattu 15.3.2014 15:16
Moi

Olen juuri lopettelemassa yhtä pienimuotoista Mersuprojektia mutta eihän niitä koskaan voi liikaa rakennella. Eli mukana ollan joko Airfixin uudella 109E-llä tai vanhalla 109K-lla. Ilmoittelen tarkemman valinnan myöhemmin.

E-P

15.3.klo21.35
Emil rules! Malli on Airfixin uusi 1/72 190E-4. Tunnukset on AeroMasterin Battle of Britain arkilta 3./JG53 koneelle keltainen 13.
Viimeksi muokattu 15.3.2014 21:35 +
Ilmoittaudun mukaan! Ehkä itsekin voisi rakentaa Eemelin. Ja rakennusprojektin vaiheiden jakaminen muiden kanssa saa kannatusta.
Jos vain aikataulu on sopivan leppoisa niin ilmoittaudun mukaan Eduardin 109 E-1:llä, mutta Mosquito menee tärkeysjärjestyksessä edelle - yritän saada sen nippuun Jämijärven tapahtumaan mennessä.
Näin hieno ryhmis vaatii rankkoja otteita,eli kaksi tuotantolinjaa rinnakkain..
Eemeleitten vastapainoksi Hasen 1/48 korkeapyrstöiset G-6 jäämereltä ja G-10/G-14AS ardenneilta,voisi jopa yrittää päivittää tuota työn alla-osiota vaihteeksi.
Mikko