Pienoismallit.net

Pigmentin käyttäminen

Mä oon käyttänyt pelkkää markettitärpättiä ja hyvin on kiinnittynyt Migin pigmentti kiinni malliin.
Jossain oli joskus sanottu että mäntyöljytärpätti toimii parhaiten.
En tiedä eroaako lopputulos lakkabensiinistä mitenkään.
Itse olen uusi tässä pigmentti jutussa ja haluaisin alkaa käyttämään niitä ksoka tykkään rakennella likaisia ja ruosteisia autoja ja vähän nkäytettyjä niin miten sitä laitetaan siihe pintaan?
Koitappa lukea viestiketju ensin…
Käykö Migin pigment fixer AK Interactive pikmenttien pysyvään kiinnittämiseen? Jos ei käy niin mikä aine sopii? Tiedän että AKn tavara käy, etsin vain vaihtoehtoja jotta ei tarvis laittaa tilausta yhden purkin takia.
Viimeksi muokattu 18.2.2017 14:54
Kyllä käy, siinä mielessä kun mikään fixer ylipäätänsä käy millekään pigmentille. Puhtaassa pigmentissä kun ei ole mitään mikä fixerin kanssa reagoisi.
Lakkabensiini (White Spirit) käy mun mielestä parhaiten pigmenttien kiinnittämiseen - antaa työskentelyaikaa eikä jätä ikäviä rajoja käsitellyn alueen reunoille, koska tuo ohenne kuivuu nopeasti.
Apinoin tuon "isoilta pojilta"😊.
Täytyy kokeilla mineraalitärpättiä johonkin tulevaan tankkiin.
Lakkabensiiniä tosiaan käytän itsekin. Ei jätä kiitäviä läikkiä eikä tummenna pigmettiä sillä tavalla kuin fixerit, jotka vaikuttavat lähinnä siltä, että ohentimeen on sekoitettu pieni määrä jotakin lakan tapaista.