Pienoismallit.net

StuG III Ausf. G vetopyörästä

Morjens,

Projektia pukkaa. Stug III Ausf G:n tuotannossa tapahtui pikkuhiljaa pienehköjä muutoksia mentäessa kohti "lopullista" late mallia. Kuvia ns. sekayksilöistä, joissa on piirteitä/osia varhaisemmista ja myöhemmistä tuotantomalleista löytyy netin syövereistäkin muutamia.

Onko varhainen "pölykapselilla" varustettu vetopyörä sama kuin myöhäinen vetopyörä (jossa pölykapselia ei ole ja pultit paistaa)?

Selatessani kuvia bongasin parikin varhaista yksilöä ilman näitä "pölykapseleita". Mielestäni olen törmännyt myös kuvaan, jossa ihan loppupään vaunussa "pölykapselit" taas ovat.

- T
Moikka,
pikainen selaus Squadronin Walk aroundista. Eihän tuo mikään raamattu asian suhteen ole joten mutuilua vähäsen. Kuvien mukaan vetopyörät näyttäisivät olevan samanlaisia, on kapseli tahi ei.

Niko
Vetopyörä on kai käsittääkseni muuten sama mut myöhäisemmästä mallista puuttuu kiinnitys pulttien suojakuvulle. Kupuhan oli irroitettava kampe joten siksi se välillä uupuu varhaisemmistakin kolmosista/sturmaista.
Oisko kuitenkin mahdollista, että toi suojakupu/pölykapseli kiinnittyisi vetopyörän keskikohtaan? Noin niinku äkkiseltään pohdittuna.

Luultavasti noihin neljään reikään tuossa vetopyörässä.
Eipä koskaan tullut ajatelleeksi kuinka noissa olisi kiinnitys systeemi?
Täytyy olla kunnon kiinnitys että kapseli pysyy maastossa?
Ja jos noita kapseleita on varastossa, niin paikalle vaan estää lian menon sisälle laakerihin luultavasti?
Tosiian on erittäin luultavaa että samat veto pyörät olisi alusta loppuun,jo työajan säästämiseksi.
Noita voi vaihtaa kenttä korjaamossa,ottaa vaikka pz III:n vetopyörä tilalle.
Ja jos telaketjut käy niin on vetopyörät samat,ja onhan tuo rakennettu jo pzkfw:n III rungolle.
Tatu, juuri näin olen ymmärtänyt et kiinnittyy keskelle vetopyörää. Ja tämä pultin kiinnitys puuttuu myöhäisemmistä vetopyöristä.

russian-tanks.com/img/g_2_21.jpg
MikkoHeikkinen kirjoitti:
Tatu, juuri näin olen ymmärtänyt et kiinnittyy keskelle vetopyörää. Ja tämä pultin kiinnitys puuttuu myöhäisemmistä vetopyöristä.

russian-tanks.com/img/g_2_21.jpg
Ahso, ajattelin että kierteet pultille on siellä enivei - pölykapseli vaan heivattu mäkeen.