Pienoismallit.net

Iloisten tapahtumien ketju

Pienoismallien ohella välillä vähän isomman skaalankin tapahtumia ;-)

Kohtuu komee mikreeni kuvaajalla kun kamerakin vääristää mailmaa tuolla tavalla =D
Löysin vanhan harrastuksen uudestaan! olin vanhemmilla käymässä ja löysin varastosta pienoismali lentokoneita (mosqito, p-40 kittyhawk, f-18 hornet ja f-104 starfighter) mitä olin joskus nappulana saannut ja en jostain syystä ollut rakentannut niitä ja löyty viellä laatikollinen maalia, penseleitä jne. Otin ne mukaan kotiin ja harrastus alkoi taas! Pakko sanoa noin 10-15 vuoden tauon jaälkeen että on yhtä hauskaa ja rauhottavaa ajanvietettä kun ennen oli! Tais vissiin jäädä nyt pahemmin taas koukkuun :D nyt pitää jostain löytää b-17 malli 1:72 skaalassa!
Tervo Salminen kirjoitti:
Pienoismallien ohella välillä vähän isomman skaalankin tapahtumia ;-)
Oli kyllä suhteellisen näyttävä esitys. Meni todella nopeasti 3 tuntia ulkona noita kuvatessa. :)

Yksi illan helmistä:
Otso Valkeeniemi kirjoitti:
Yksi illan helmistä:
Sait näköjään paljon paremman kuin minä!
Myöhästyin siitä parhaasta näytelmästä, oli jo hiipumassa, kun sain kameran jalustalle tuonne parvekkeelle. Tosin näytti, että nukkumaan mennessä olisi heräillyt uudestaan.
Tervo Salminen kirjoitti:
Yksi illan helmistä:
Sait näköjään paljon paremman kuin minä!
Myöhästyin siitä parhaasta näytelmästä, oli jo hiipumassa, kun sain kameran jalustalle tuonne parvekkeelle. Tosin näytti, että nukkumaan mennessä olisi heräillyt uudestaan.
Jännästi tosiaan "väläytteli" sykleissä, hienoimmat loimut oli 8-9 välillä ja seuraavan kerran vasta 12 jälkeen, milloin tämäkin on otettu. Välissä ehdin jo lopettaa kuvauksen, mut pakkohan sinne oli mennä vielä uudestaan. :D
Jännästi tosiaan "väläytteli" sykleissä, hienoimmat loimut oli 8-9 välillä ja seuraavan kerran vasta 12 jälkeen, milloin tämäkin on otettu. Välissä ehdin jo lopettaa kuvauksen, mut pakkohan sinne oli mennä vielä uudestaan. :D
Joo, vähän ennen yhdeksää olin itse kameran kanssa ulkona, koiran kanssa pihalla tuossa yhdentoista pintaan, kun katselin, että kuunsirpin luona oli heräilemässä uudestaan. Varmaan nuo loimut, joita sinä sait kuvaan. Outo suunta sinällään, mun kuvat on suunnilleen pohjoiseen, ja kuu oli tuossa vaiheessa jossain lännen/melkein lounaan puolella!
Voitin Civilization vitosen vaikeimmalla tasolla. Yritin neljä kertaa ennen onnistumista. Eipä ollu AI vastustajilla puutetta joukoista ja tiedepisteistä. Ensimmäiset 400 kierrosta sai varoa ettei vahingossakaan ärsytä toisia valtioita ja kaupunkivaltioita. Omat ritarit ja piikkimiehet ei ois ollu edes hidasteena vihulaisen Panssarivaunuille ja pommikoneille. :-) Kartassa oli paljon vuoristoa missä hyökkääminen oli vaikeampaa verrattuna tasaseen maastoon. Aikaa kului 83 tuntia ja muutama kuppi kahvia.
Arto Junno kirjoitti:
Voitin Civilization vitosen vaikeimmalla tasolla. Yritin neljä kertaa ennen onnistumista. Eipä ollu AI vastustajilla puutetta joukoista ja tiedepisteistä. Ensimmäiset 400 kierrosta sai varoa ettei vahingossakaan ärsytä toisia valtioita ja kaupunkivaltioita. Omat ritarit ja piikkimiehet ei ois ollu edes hidasteena vihulaisen Panssarivaunuille ja pommikoneille. :-) Kartassa oli paljon vuoristoa missä hyökkääminen oli vaikeampaa verrattuna tasaseen maastoon. Aikaa kului 83 tuntia ja muutama kuppi kahvia.
Miten tuo on edes mahdollista D:
^
Tekoäly ei ole ihan vielä ohittanu ihmistä älykkyydessä. Tietokone ei osaa reakoida järkevästi muuttuviin tilanteisiin. :-)