Pienoismallit.net

Iloisten tapahtumien ketju

Ipa nousee sarjan pohjalta : D
Löytyi vanhempieni luota myydyksi luulleeni Dragonin 1/48 Horten lentävän siiven. Lisäksi otin mukaan kauan sitten aloitetun Hellerin 1/48 T-6 Texanin pääkallopaikalle.
Tänään. Deep Purple - "The Songs That Built Rock" - with orchestra
En tiedä onko tämä nyt iloista, mutta tilanne vetosi minun huumorintajuuni silkalla uskomattomuudellaan. Arvatkaapas ketkä tekevät nykyään ylityöt? No harjoittelijat tietysti, huolestuttavaa tilanteessa on tietysti se, että päivien pidentyessä tuntiansio tipahtaa alle euroon. Poikkiteloin ei hirveästi kannata ryhtyä koska sitten saattaakin jatko harjoittelupaikka/työssäoppimis-sopimus mennä ohi suun :)
Timo Honkanen kirjoitti:
Arvatkaapas ketkä tekevät nykyään ylityöt? No harjoittelijat tietysti.
Ketutusketjuun kuuluisi, mutta kuitenkin.
Ennen se oli että; Rahalla saa ja hevosella pääsee, nykyään; harjoittelijoita saa ja halvalla pääsee.

Aikoinaan olin aikuisopiston sähköpuolella työkkärin "ei-se-kortistossa-ole-kun-työharjoittelijaksi-menee" -harjoittelijana, kun ei töitäkään saanut. Kyselty oli kaikki läpi, vaan aina vastauksena "ei juuri nyt ole tarvetta". No eikös heti seuravana maanantaina kun aloitin yksi noista kyseisistä firmoista soittanut pääopettajalle että "Ei sattuisi olemaaan yhtä tai kahta harjoittelijaa lähettää kun olisi niin paljon töitä?"

…Sanoin suoraan että soitin torstaina kyseiseen firmaan, ja ei kuulemma ole niin paljon töitä että tarvitsisi ketään, joten sano niille "oman käden onnentuojille" etteivät saa yhtään "vanhan huonon" harjoittelijaa.

Iloisia tapahtumia; vaimokkeen aikansa yllytettyään sai minut ottamaan tatuoinnin, eikä edes kukaan kuollut kyseisen tapahtuman aikana. :)
Kappas pentele, ehkä tuo harjoituspaikassa töiden kanssa riehuminen kantoi hedelmää, itse rouva isorouva päämajasta haluaa haastatella minua ensi viikolla, uhkaako tässä mahdollinen työllistyminen…
Timo Honkanen kirjoitti:
Kappas pentele, ehkä tuo harjoituspaikassa töiden kanssa riehuminen kantoi hedelmää, itse rouva isorouva päämajasta haluaa haastatella minua ensi viikolla, uhkaako tässä mahdollinen työllistyminen…
Tai sitten pääkonttorilla on googletettu, että kuka se siellä netissä arvostelee harjoittelijoiden ylityöpolitiikkaa…
:) ei sentään olleet sitä tajunneet tarkistaa, jouduin haastatteluun jo tänään.Harkitsevat vakavasti minun palkkaamista, saas nähä miten äijän käy.
9 päivän työreissu takana, muutama päivä vapaata eli aikaa rakentaa malleja.
Saman päivän aikana tuli käytyä Mallikaupassa, Kuivalaisella, Hobby Pointissa ja Tietonikkarissa. On muuten ihan kivaa hankkia joululahjoja itselleen - tietää mitä saa, eikä tule ainakaan pettymyksiä :-)
Niin no, pankkitili tuollaisesta rundista kyllä kärsii, mutta toisaalta eihän tässä maailmassa mikään ole ilmaista - ei edes ripuli - senkin hankintaan on tarvittu rahaa :-)