Pienoismallit.net

Kittiä kanssa ja maalia perään :)

Mistä olis paras tilata kittiä projektiini…olen kasaamassa Junkers Ju 87 G-1 "Kanonenvogelia" ja hiukan ois tarvetta kittaamiselle…pikkuisen irvistää joistakin kohdista…ajattelin tehdä kunnon jälkeä…Mikä kitti ja mikä verkkokauppa olsi paras???Niin ja aattelen maalata ihan "käsipelillä"pensseleitä käyttäen…Pohjamaalin saatan spreijata…Siihen kanssa vinkkejä…tilaan sitten samasta paikasta molemmat…
Enpä ole kittiä netistä tilaillut. Prisman hyllyltä löytyi ainakin Lahdesta ihan Revellin kittiä. Sitä olen käyttänyt. Pohjamaaliksikin olen kelpuuttanut markettien 4,50€ spraypurkit. Mustaa tai valkoista laitan pohjille riippuen siitä millaista värisävymaailmaa siihen päälle tulee.

Sinuna kiitäisin Keljon Prismaa kohti.

Netistähän toimii itselläni parhaiten www.mallisto.fi

Muut voi sitten heittää omia ehdotuksiaan.

Sampsa
www.kuivalainen.net

Tamiyan White Putty on paras pakkeli ja siihen sitten Mr. Surface 500 pohjamaali.
Tossa luinkin tuota "pohjamaali"-keskustelua ja tosiaan noilla markettien spraylla saattaa tulla tota hiekanjyväongelmaa…
Itse käytän mr. Surfacer 500:a saumojen täyttöön, pensselillä levittäen ja pohjamaalina ruiskulla mr. Surfacer 1000:a, leveling thinnerillä ohennettuna. Toimii itsellä ainakin todella hyvin.
Mistähän tuota Mr.Surfacer 500 :a oikein saapi?????Ja sitten tuota "Tonnista" Mr.Surfaceria…??Kai tssä on se maliruisku ja kompressori hommattava…sitten vaan jää hukkaan nuo maalipurkit joita on iso määrä rasioissa säilössä penslaamistani ajatellen…
Jukka Parkkinen kirjoitti:
Mistähän tuota Mr.Surfacer 500 :a oikein saapi?????Ja sitten tuota "Tonnista" Mr.Surfaceria…??Kai tssä on se maliruisku ja kompressori hommattava…sitten vaan jää hukkaan nuo maalipurkit joita on iso määrä rasioissa säilössä penslaamistani ajatellen…
Ainakin kuivalaisella ollut, pitäisi löytyä sekä purkissa että spray pullossa (en tiedä onko kuivalaisella molempia)
Mr Color ja muikakin Mr tuotteita saa ainakin Kuivalaiselta, katso valmistajan nimellä (Gunze Sangyo). Löytyy erilaisia ja erinomaisia tuotteita. Itse olen levittänyt ihan siveltimellä ja hyvin on toiminut. Eihän ne tavalliset maalit hukkaan mene vaikka ruiskun hommaisitkin, samaa tavaraahan sitä ruiskuillakin levitetään. Tosin runsaammin ohennettuna.
Alcladin primerit ovat aivan erinomaisia, tosin hiukan tyyriimpää kuin normipohjamaalit. Helppous ja laatu ovat hintansa arvoiset :www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/53310-alclad-primer/
Yhtä hyvä on Helsinkiläisen Decovärin pohjamaali.
Surfaceria löytyy Kuivalaiselta purkissa että sprayna. Jos ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma Hobbyeasysta löytyy purkissa, Car-Model-Kitistä purkissa/sprayna. Kattava artikkeli asiasta Täällä.
Pasi Kiiski kirjoitti:
Alcladin primerit ovat aivan erinomaisia, tosin hiukan tyyriimpää kuin normipohjamaalit. Helppous ja laatu ovat hintansa arvoiset
Itselläni oli ongelmia Alcladin kanssa: maalauksen jälleen hioutut saumat "nousivat" takaisin näkyviin. Ilmeisesti ohennin reagoi muovin kanssa (Tamiyan malli), tai sitten purkki oli mennyt vanhaksi. Tämä siis vanhan peltipurkki Alcladin kanssa, muistan lukeneeni että lasipullossa oleva ei ole aivan samaa tavaraa?!