No voi hidzin bimbula! Minä jotenkin arvasin että tähän näpräämiseen on olemassa jokin sellainen älyttömän simppeli hommaa helpottava oikotie, jota vaan ei pysty himmeässä kupolissaan hahmottamaan. Suuret kiitokset tuosta vinkistä Tapiolle! Täytyy kokeilla noita nuppineuloja - jos ne sitten sopivat noihin minun Pantherin telakenkiin yhtä hyvin kuin Tapion Tigeriin.Tapio Huhtelin kirjoitti:käytin mukana seuranneen teräslangan sijaan nuppineuloja.
Etusivu
Keskustelut
Sotilaskalusto
Lisäkeketjut
| 1 2 3 | Seuraavat |
Itse olen käyttänyt nuppineulaa niiden reikien avaamiseen. Nuppineulojen muuten vain tunkeminen niihin reikiin ei kyllä tullut mieleenkään.
Sturer Emilin teloihin ainakin purevat ihan hyvin, ei siinä mitään.
Sturer Emilin teloihin ainakin purevat ihan hyvin, ei siinä mitään.
Eipä kestä :-)Raimo Leino kirjoitti:No voi hidzin bimbula! Minä jotenkin arvasin että tähän näpräämiseen on olemassa jokin sellainen älyttömän simppeli hommaa helpottava oikotie, jota vaan ei pysty himmeässä kupolissaan hahmottamaan. Suuret kiitokset tuosta vinkistä Tapiolle! Täytyy kokeilla noita nuppineuloja - jos ne sitten sopivat noihin minun Pantherin telakenkiin yhtä hyvin kuin Tapion Tigeriin.Tapio Huhtelin kirjoitti:käytin mukana seuranneen teräslangan sijaan nuppineuloja.
Mutta herra kersantti sitten muistaa että leikka sen nuppineulan NUPIN puoleisen pään pois. Vaikka voishan pantteri olla aika söpön näköinen kun telakenkien päissä olis punaisia ja keltaisia pikku palleroita … hehe
Minulla on monta vuotta pyörinyt pöytälaatikossa muovirasia, joka on täynnä vaaleanpunaisella päällä varustettuja nuppineuloja… hmm. pitäisköhän tehdä Pantherista Pink Panther vaaleanpunaisin pikku palleroin varusteltuna ;-)Tapio Huhtelin kirjoitti:Mutta herra kersantti sitten muistaa että leikka sen nuppineulan NUPIN puoleisen pään pois. Vaikka voishan pantteri olla aika söpön näköinen kun telakenkien päissä olis punaisia ja keltaisia pikku palleroita … hehe
Aaahh… olis takuulla ihana. Se kyllä vaatisi sitten tankin miehistölle kiiltävän vaaleanpunaisesta nahasta tehdyt turkissomisteiset asepuvut.Raimo Leino kirjoitti:Minulla on monta vuotta pyörinyt pöytälaatikossa muovirasia, joka on täynnä vaaleanpunaisella päällä varustettuja nuppineuloja… hmm. pitäisköhän tehdä Pantherista Pink Panther vaaleanpunaisin pikku palleroin varusteltuna ;-)
Kessu väsäisi kuitenkin ne vaaleanpunaiset hännät miehistölle - etupuolelle.Tapio Huhtelin kirjoitti:Aaahh… olis takuulla ihana. Se kyllä vaatisi sitten tankin miehistölle kiiltävän vaaleanpunaisesta nahasta tehdyt turkissomisteiset asepuvut.
Älä hyvä ihminen yllytä ;-)Karjalan Arska kirjoitti:Kessu väsäisi kuitenkin ne vaaleanpunaiset hännät miehistölle - etupuolelle.Tapio Huhtelin kirjoitti:Aaahh… olis takuulla ihana. Se kyllä vaatisi sitten tankin miehistölle kiiltävän vaaleanpunaisesta nahasta tehdyt turkissomisteiset asepuvut.
Kessu
Jos löydät jostain pienellä pyöreällä levyllä varustettuja "nuppineuloja" - siis nuppi on korvattu levyllä - , niin ne esittävät erittäin hyvin telatapin päähän tulevaa lukkolevyä, ainakin järeimmissä vaunuissa (Tiger, Ferdi). Miesten paitojen pakkauksista löytyy aika sopivia, mutta lukumäärä ei yhdessä paidassa ole riittävä. (Hyvä syy uusia paitavarastoa).
Olen kasannut myös Friulin teloja siten, että taivutan hieman tapiksi tulevaa lankaa. Tällöin liitos on tiukempi eikä välttämättä tarvitse liimaa lainkaan. Geelipikaliimalla pikkuinen pisara langan päähän ja se on siinä. Tällöin langan pituus ei ole kriittinen tekijä, vaan lanka voi olla millin, pari lyhyt; ei ainakaan tarvitse trimmailla kasauksen jälkeen.
Tosin liitoksen purkaminen ei ole herkkua, joten tarkkuutta telan pituuteen.
Jos löydät jostain pienellä pyöreällä levyllä varustettuja "nuppineuloja" - siis nuppi on korvattu levyllä - , niin ne esittävät erittäin hyvin telatapin päähän tulevaa lukkolevyä, ainakin järeimmissä vaunuissa (Tiger, Ferdi). Miesten paitojen pakkauksista löytyy aika sopivia, mutta lukumäärä ei yhdessä paidassa ole riittävä. (Hyvä syy uusia paitavarastoa).
Olen kasannut myös Friulin teloja siten, että taivutan hieman tapiksi tulevaa lankaa. Tällöin liitos on tiukempi eikä välttämättä tarvitse liimaa lainkaan. Geelipikaliimalla pikkuinen pisara langan päähän ja se on siinä. Tällöin langan pituus ei ole kriittinen tekijä, vaan lanka voi olla millin, pari lyhyt; ei ainakaan tarvitse trimmailla kasauksen jälkeen.
Tosin liitoksen purkaminen ei ole herkkua, joten tarkkuutta telan pituuteen.
Tapio Huhtelinille suuri kiitos tästä nuppineulavinkistä! Nyt se on nimittäin kokeiltu ihan käytännössä, ja toimii todella hyvin ilman liimaa myös Pantherin telaketjuissa - neula on on just sopivan tiukka, että kun se tunkee sinne telakenkien koloihin terävä pää edellä, niin se todella pysyy siellä ilman liimaa. En tiedä sitten onko muissa Friulin teloissa erilaista läpimittaa noissa telakenkien reikäkohdissa?Tapio Huhtelin kirjoitti:Mä toimin omassa tiikerissäni muuten kuten Tomi, mutta käytin mukana seuranneen teräslangan sijaan nuppineuloja. Tosin ne joutui katkaisemaan, mutta eipä tarvinut porata reikiä eikä käyttää liimaa.
Ensin mallarit ovat rohmunneet kaikki Suomen Johnsonin lattiavahaputelit - ja kohta tavarataloista ja ompelutarvikeliikkeistä tulevat loppumaan nuppineulat…
Marttakerhon kukkahattutädit olleet ihmeissään …että mikä on nykyajan miehiin mennyt kun ensin on kaupat tyhjennetty lattiavahoista, mutta monikaan lattia ei kiillä kauneuttaan paremminkin askarteluhuoneiden pöydät kiiltävät ja nyttemmin ei löydy edes neuloja vaikka ukkoköriläät eivät osaa nappiakaan neuloa?Onko näinäpäivinä perustettu Marttikerho.
Itse olen myös useampaan panssarimalliini käyttänyt juuri fruikkarin tinateloja luomaan aitoutta samaten kuten olen käyttänyt alumiinista valmiiksi sorvattuja tykinpiippusia tahi -putkeja,mutta tuo nuppineulajuttu on uusi idea minullekkin.
Telojen mukana tulleen hentoisen rautalangan olen monasti korvannut teräslangalla joka on jäykempää mutta kuitenkin helposti leikattavaa.Kaikissa fruikkalin teloissa tuo akselitapin reikä on samaa kaliiberia että sensuhteen voit kessu huoleti käyttää ja varastoida oikean mittaisia nuppineuloja.
Täytyypi toivottaa Kessulle antoisia hetkiä ja hyviä hermoja tehdä vaan nuo telat koskapa yhdenpuolen telamattoon saa helposti kulumaan jopa yli toista tuntia ilman kahvitaukoakin.
Kyllähän näillä lisäosajutuilla saa helposti hintaa tulemaan mallille toisen mokoman ja ylikkin, vaan tulleepi siten mallistakin näyttävämpi
Itse olen myös useampaan panssarimalliini käyttänyt juuri fruikkarin tinateloja luomaan aitoutta samaten kuten olen käyttänyt alumiinista valmiiksi sorvattuja tykinpiippusia tahi -putkeja,mutta tuo nuppineulajuttu on uusi idea minullekkin.
Telojen mukana tulleen hentoisen rautalangan olen monasti korvannut teräslangalla joka on jäykempää mutta kuitenkin helposti leikattavaa.Kaikissa fruikkalin teloissa tuo akselitapin reikä on samaa kaliiberia että sensuhteen voit kessu huoleti käyttää ja varastoida oikean mittaisia nuppineuloja.
Täytyypi toivottaa Kessulle antoisia hetkiä ja hyviä hermoja tehdä vaan nuo telat koskapa yhdenpuolen telamattoon saa helposti kulumaan jopa yli toista tuntia ilman kahvitaukoakin.
Kyllähän näillä lisäosajutuilla saa helposti hintaa tulemaan mallille toisen mokoman ja ylikkin, vaan tulleepi siten mallistakin näyttävämpi
Viimeksi muokattu 18.7.2008 12:29
| 1 2 3 | Seuraavat |
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.
Tämä sivu
- Sisällön muokkausajankohta ei tiedossa
- Koodia on viimeksi muokattu 21.7.2008
- Sivu ladattiin 11.10.2008 klo 13:10
- Sivu generoitiin 0,02 sekunnissa
Tärkeät sivut
Tallenna tämän sivun linkki
Sivusto on tekijänoikeuslailla suojattu. Käyttäjien tuottamien aineistojen tekijänoikeudet ovat käyttäjillä. Muu sisältö, ulkoasu ja ohjelmakoodit Copyright © Tomi Mynttinen 2005–2008, ellei toisin mainittu. Sisällön kopiointi yksityiseen käyttöön on sallittua. Kaikkeen muuhun käyttöön tulee pyytää lupa oikeuksien haltijalta. Palvelimen tarjoaa Scene Group Oy.