Pienoismallit.net

Dragonin 1:35 King Tigerin Magic Track telat?

< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >
Meikäläisen jälkikasvu kasaa parhaillaan Dragonin 1:35 Henschel-tornilla varustettua King Tigeriä.

Paketissa on mukana ns. Magic Track telakengät ja niistä valmistajan mainonnan mukaan pitäisi saada aikaiseksi telaketjut ihan vaan "yhteen napsauttamalla". Onko joku muu tätä kokeillut, nimittäin minun mielestäni ne eivät kyllä pysy koossa pelkällä napsautuksella. Poikani nääs nyt yrittää ekan kerran elämässään rakentaa sellaista panssarivaunun mallia, jossa telaketjut väsätään palasista - aikaisemissa pojan malleissa on aina ollut ne ns. letkutelat.

Muutenhan tämä Dragonin paketin sisältö on aivan mahtava, kun mukana tulee jopa kahdeksan laskuvarjojääkäriä varusteineen.
On noita Dragoni "taikateloja" muuallakin arvosteltu etteivät oikein toimisi, kaippa se sitten paikkaansa pitää…
Jaakko Pihlaja kirjoitti:
On noita Dragoni "taikateloja" muuallakin arvosteltu etteivät oikein toimisi, kaippa se sitten paikkaansa pitää…
Niin, kyllä ne tuijotuksen kestävät, mutta ei kyllä minkäänlaista käsittelyä. Lienee pakko sotkea sekaan nesteliimaa, että pystyy edes maalaamaan ne. Ja sitten on edessä se liimattujen telapätkien sovittelu pyörien päälle. Huh huh. Taitaa jäädä pojan ensimmäiseksi ja viimeiseksi "irtotelamalliksi", paitsi jos hänellä on paremmat hermot kuin isällään.
Kyllä, ne eivät pysy kasassa itsekseen. Nesteliimaa väliin rakennusvaiheessa. Voitte kokeilla vaikka teipillä yhteen, taivuttaa useammassa osassa telapyörien ympärille ja laittaa liimaa teloihin.

Niko
Itse väsäsin juuri kyseisen vaunun telat armottomasti liimaamalla enkä ruennut edes yrittämään ilman. Näytti nimittäin sen verran heikoilta etttei tulisi onnistumaan ilmankaan.
Ja heti kun silmä vältti, niin poikani oli sutimassa valmistumassa olevia King Tigerin telaketjuja mattamustaksi. Ei liene oikea väri - mikähän olisi se paras värivaihtoehto (Humbrolin maaleista on kyse)?
Itse asiassa mattamusta on ihan hyvä pohjaväri. Itse käytän teloissa mustaa pohjaväriä ja sen päälle reipasta käsittelyä Mig:in pigmenteillä, veteen tai tinneriin liuotettuina. Sitten kulumat metallivärillä ja se on melko pitkälle siinä. Teidän tapauksessa reilusti ohennettu ruskea maali mustan päälle voisi toimia ihan hyvin. Telat harvemmin ovat ihan umpiruosteessa.
Esko Koskinen kirjoitti:
Itse asiassa mattamusta on ihan hyvä pohjaväri.
Kiitos tiedosta! Niinpä telat ovat nyt mattamustat ja odottavat kuivuttuaan "kuraa ja kulunutta metallia".

Annoin muuten pojalleni vihjeeksi, että sitä panssarivaunun pohjaa ei kande maalata, ihan vaan maalin säästämisenkin takia. Sanoin vielä, että sinne pohjaan voi vaikka mustalla tussilla merkitä tankin tyypin ym. kyseiseen pienoismalliin ja asiaan kuuluvaa. Poika kysyi sitten minulta sanantarkasti, että "oliks niinku oikeissakin sakujen Tiikereissä pohjassa tussimerkintöjä"?

aaaaaaaaaah…
Sergeant Steiner kirjoitti:
Esko Koskinen kirjoitti:
Itse asiassa mattamusta on ihan hyvä pohjaväri.
Kiitos tiedosta! Niinpä telat ovat nyt mattamustat ja odottavat kuivuttuaan "kuraa ja kulunutta metallia".

Annoin muuten pojalleni vihjeeksi, että sitä panssarivaunun pohjaa ei kande maalata, ihan vaan maalin säästämisenkin takia. Sanoin vielä, että sinne pohjaan voi vaikka mustalla tussilla merkitä tankin tyypin ym. kyseiseen pienoismalliin ja asiaan kuuluvaa. Poika kysyi sitten minulta sanantarkasti, että "oliks niinku oikeissakin sakujen Tiikereissä pohjassa tussimerkintöjä"?

aaaaaaaaaah…
ne on niiiiin näsäviisaita joskus :)
Ehkä ihmisten joitka tietävät enemmän asiasta kuin minä,kannattaisi kertoa jotain paikkoja mistä voi tilata teloja jos ei halua rakentaa niitä muovipaloja..itselläkin on kolme tankkia odottelemassa teloja,tuskin kyllä edes laitankaan kun ilmankin pärjäävät.
< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >

Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun

Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.