Etusivu
Keskustelut
Yleinen pienoismallikeskustelu
Sitkeämpää kipsiä?
| 1 2 3 | Seuraavat |
offtopic: pohjautuisiko tämä siihen kampanjan kolmanneksi vikaan tehtävään?
Ei ehkä ihan tähän puuhun kuulu, mutta en parenmpaa löytäny.
Mistä saa ostettua kipsiä tampereelta?(Oon jo monta paikkaa kattonu, mutta missään ei oikeen löydy)
Mistä saa ostettua kipsiä tampereelta?(Oon jo monta paikkaa kattonu, mutta missään ei oikeen löydy)
Harrastusliikkeet? Harraste esim. Tai rautakaupat.
Terve.Eräs tapa saada sitkeää kipsia ,seossuhde kokeiltava.Sekoita kipsiin liitujauhoa.Kristian Koskela kirjoitti:Eli olen alkanut tehdä uutta dioraamaa, world in conflict pelin innoittamana. Mittakaavana on 1:72 ja se sijoittuu amerikkalaisen kaupungin asuinalueelle. Ongelmana on se, että kipsi on mielestäni liian haurasta, eikä kestä työstämistä. Miten kipsivalusta saisi sitkeämmän?
Saa apteekista. Liuota liitujauho ensin veteen ja sitten kipsi.Ota vaikka (en tiedä kuinka iso astia sinulla on)
mutta esim. 0,5 l kylmää vettä ja desi liitujauhoa ,sitten kipsijauhoa sekoittaen,huomaat millaine kitti syntyy.
Kysäisepä rohkeasti Hammasteknisistä laboratorioista.Varmaan joku myy jos et tonnikaupalla osta.Ilppa kirjoitti:Ei ehkä ihan tähän puuhun kuulu, mutta en parenmpaa löytäny.
Hammastekn.kipsiä saa kyllä alan tarvikeliikkeistä,mutta useinmiten pakkauskoko on 25 kg /säkki.
Hei,mustaa kipsiä saa hyvinn esim.sekoittamalla kimröökiä sekaan. Olin aikoinaan lähes 30v.hammasteknikkona alan hommissa ja kimröökiä sekoitettiin niin kipsiin kuin muoveihin.Jyrki Hirvonen kirjoitti:Kuka tietää mistä sais mustaa kipsiä? Käytettiin semmosta kun opiskelin vielä käsi- ja taideteollisessa. Oli muuten ihan pirun vahvaa matskua. Vasaralla sai piestä pää punaisena että sai hajoamaan.
Samoin myös muut värijauheet sopivat hyvin. Se ,mistä näitä saa on toinen juttu..??
Kimröökiä ja muitakin perinteisiä pigmenttejä saa esim. rakennusapteekistaRaimo Kilpinen kirjoitti:Hei,mustaa kipsiä saa hyvinn esim.sekoittamalla kimröökiä sekaan. Olin aikoinaan lähes 30v.hammasteknikkona alan hommissa ja kimröökiä sekoitettiin niin kipsiin kuin muoveihin.
Samoin myös muut värijauheet sopivat hyvin. Se ,mistä näitä saa on toinen juttu..??
www.rakennusapteekki.fi/suomeksi/start2.asp
Kimröökin (= nokea) saanti voi olla hankalaa. Olisiko monistuskoneiden nk. hukkavärisäiliöön päätynyt musta pigmentti käyttökelposta. Ainakin hukkavärisäiliötä vaihtaessa se musta pöly tarttuu jokapaikkaan kiinni… halusipa tai ei.
Kipseoksen voi läpivärjätä maalijauheella, nestemäisillä väripigmenteillä (esimerkiksi Woodland Scenics) tai vesiohenteisilla maaleilla.
1kg pussi = 14 euroa,rakennusapteekista viime vuonna.Kestää pienoismallikäytössä muutaman sukupolven.btr viisnolla pk kirjoitti:Kimröökin (= nokea) saanti voi olla hankalaa.
| 1 2 3 | Seuraavat |
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.
Tämä sivu
- Sisällön päivitysajankohta ei ole tiedossa
- Koodia on viimeksi muokattu 16.11.2008
- Sivu ladattiin 23.11.2008 klo 02:46
- Sivu luotiin 0,02 sekunnissa
Tärkeät sivut
Tallenna tämän sivun linkki
Sivusto on tekijänoikeuslailla suojattu. Käyttäjien tuottamien aineistojen tekijänoikeudet ovat käyttäjillä. Muu sisältö, ulkoasu ja ohjelmakoodit Copyright © Tomi Mynttinen 2005–2008, ellei toisin mainittu. Sisällön kopiointi yksityiseen käyttöön on sallittua. Kaikkeen muuhun käyttöön tulee pyytää lupa oikeuksien haltijalta. Palvelimen tarjoaa Scene Group Oy.