Kiitos Martti. Hyvin kuvattu ja tehty.Martti Kujansuu kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=jKUTUwUI2Fo
Etusivu
Keskustelut
Tapahtumat ja menot
Laskuvarjohypyt Santahaminassa 1.3.08
| 1 2 3 | Seuraavat |
Jep. Mutta missä hypyt?Jocke Terbach kirjoitti:Kiitos Martti. Hyvin kuvattu ja tehty.Martti Kujansuu kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=jKUTUwUI2Fo
Pilvipeitto & tuuli estivät. Ei ole kiva tippua kuivan maan sijasta kylmään veteen.Juho Mustaparta kirjoitti:Jep. Mutta missä hypyt?
Ei näemmä kummoista pellonpätkää tarvi nousuu ja laskuun tuo AN.
Ittekin tuli oltua 80-luvulla santiksessa, ja eipä tuota rivieraa koskaan mainittu. En sitten tiedä, oliko kadiksella ja muilla omat nimitykset paikoista?
Hieno tapahtuma. Lisää tarinaa www.santahamina.fi.
Sivulla on myös artikkeli Santahaminan maalentokentän historiasta!
Sivulla on myös artikkeli Santahaminan maalentokentän historiasta!
Olen samaa mieltä, ei Rivieraa nimeä käytetty, sehän vaatisi vähintään makeat hiekkarannat ja meri on ainakin lähes parin kilometrin päässä. Minulla on Santahaminan kartta ja ei se tunne Rivieraa. Luulen, että STADINJuha Holopainen kirjoitti:Ittekin tuli oltua 80-luvulla santiksessa, ja eipä tuota rivieraa koskaan mainittu. En sitten tiedä, oliko kadiksella ja muilla omat nimitykset paikoista?
ulkopuolelta tulijat ehkä yrittivät nimeä sitä uudelleen.
Mahdollisesti hiekkaranta, mikä on kadettikoulun lähellä, on Riviera. Mutta me käytimme nimeä biitsi.
Viimeksi muokattu 1.3.2008 22:42
Riviera-nimi on ollut Santahaminan suurlahdella, itälahdella 1920-luvulta lähtien. Tällä nimellä vajaan kilometrin mittainen hietikko on tunnettu santahaminalaisten keskuudessa. Mutta ehkä juuri 1980-luvulla sitä nimeä kuuli harvemmin silloisilta asukkailta ja sotilaat eivät käyttäneet sitä nimeä ollenkaan, vanhemmmat kylläkin. Nykyisin alue on täysin suljettu taisteluamparata-alueen suoja-alue, jossa ammutaan Kupu-tukikohdassa, Komsin kalliolla ja Kissalammella.Jocke Terbach kirjoitti:Olen samaa mieltä, ei Rivieraa nimeä käytetty, sehän vaatisi vähintään makeat hiekkarannat ja meri on ainakin lähes parin kilometrin päässä. Minulla on Santahaminan kartta ja ei se tunne Rivieraa. Luulen, että STADINJuha Holopainen kirjoitti:Ittekin tuli oltua 80-luvulla santiksessa, ja eipä tuota rivieraa koskaan mainittu. En sitten tiedä, oliko kadiksella ja muilla omat nimitykset paikoista?
ulkopuolelta tulijat ehkä yrittivät nimeä sitä uudelleen.
Mahdollisesti hiekkaranta, mikä on kadettikoulun lähellä, on Riviera. Mutta me käytimme nimeä biitsi.
Suomalaiset jääkärit nimesivät Sandhamnin Storvikin Rivieraksi noin vuonna 1920. Silloin syntyi myös nimi Sahara. Se, että kuka on STADIlainen onkin sitten ikuisen väittelyn kohde (ks. esim. Iltalehden keskustelusivut). Santahamina.fi -sivujen kuvagallerissa on kuvia Rivierasta.
Martti,
Kerrassaan hieno video. Homma näytti aika hurjalta touhulta.
/Jarkko
Kerrassaan hieno video. Homma näytti aika hurjalta touhulta.
/Jarkko
Hyvä kun korjasit tiedon. Tosiaankin Riviera-nimeä käytettiin taisteluampumaradasta ainakin 70-luvulla.Heikki Lehti kirjoitti:Kirjoittaja sekoittaa Saharan ja Rivieran. Saharassa ei ammuttu kovia vaan ainoastaan puupäitä. Eteläpäässä on näyttösuoja eli joskus siellä oli ollut ampumarata. Riviera on taisteluampumarata, joka sijoittuu aivan meren rannalle.Masa kirjoitti:Ainakin 70-luvulla sandiksen Sahara toimi taisteluampumaratana, joka oli täynnä suutareita.
| 1 2 3 | Seuraavat |
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.
Tämä sivu
- Sisällön päivitysajankohta ei ole tiedossa
- Koodia on viimeksi muokattu 16.11.2008
- Sivu ladattiin 23.11.2008 klo 02:51
- Sivu luotiin 0,02 sekunnissa
Tärkeät sivut
Tallenna tämän sivun linkki
Sivusto on tekijänoikeuslailla suojattu. Käyttäjien tuottamien aineistojen tekijänoikeudet ovat käyttäjillä. Muu sisältö, ulkoasu ja ohjelmakoodit Copyright © Tomi Mynttinen 2005–2008, ellei toisin mainittu. Sisällön kopiointi yksityiseen käyttöön on sallittua. Kaikkeen muuhun käyttöön tulee pyytää lupa oikeuksien haltijalta. Palvelimen tarjoaa Scene Group Oy.