Pienoismallit.net

Venäläisten panssarinvihreä toisessa maailmansodassa?

< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >
Moro! Humbrollin värisävyä haettaisiin, eli siis Venäläisen KV-1:n mallia -42, vihreän sävy toisessa ms:ssa. Toiviottavasti tätä nyt kauheasti ei ole puitu, hakemalla en oikein saanut järkevää tulosta ja googlekin ehdotti vain loppujen lopuksi 22 sävyä, joka taitaa olla ihan jotain muuta kuin vihreä…
Itse olen sävyttänyt perusvihreän öljyväreillä. Russian greenin saa esim kun katto tästä: www.armorama.com...ions&file=index&req=viewarticle&artid=1703
Toimii kuin tauti!
Kiitos tuosta oli oikein hyvä linkki, mutta edelleen olisi hakusessa se sävyn numero…? Ei aivan autenttinen tarvitte olla, mitä suosittelette?
Ei taida humbrolilla olla juuri sitä sävyä. Koita sekoittaa ruskean ja keltaisen kanssa, kokeilemalla löytyy sävy. Muista kuitenkin se että jos esim. tarvii myöhemmin laittaa sirtokuvat niin alle täytyy laittaa kiiltävä lakkakerros, jolloin kokonaissävy tummuu.
Kunhan nyt vähän ryssänvihreä on, kelpaisiko joku Hu 117 tai 155 tai joku muu sieltä alueelta?

Kaivoin nuo kuuklesta, en tiedä yhtään vaikka olisivat violetteja oikeasti :D

Ehdotuksia! Ei niin tarkkaa ole..
Ja tietty myös muut käsittelyt, pesut, sävytykset, pölyt tms. linnunkakkasimulaatiot tummentavat sävyä. Joskus Humbrolilla oli sävy suoran purkista mutta nyt voisi hyvä lähtökohta olla Hu116 sävytettynä 81:llä tai 83:lla.

Niko
Näitä maalijuttuja vähän seurannut mutta edelleen on kyllä kaikki maalit ostamatta kun ei niistä ota mitään tolkkua. Kun asiaa miettii niin on se ihan typerää että esim. tätä venäläistä panssarivihreää ja saksalaista keltaista ei oikein löydy suoraan mistään - onhan nämä varmaan käytetyimmästä päästä värejä ainakin panssarimallailun saralla. Itsekin pitäisi ainakin yksi malli vetää keltaiseksi ja juuri tätä vihreääkin menisi ainakin neljään malliin mitkä jo on ostettu… ei vaan oikein tuo maalien sekoittelu ole minulle erityisen sopivaa puuhaa, olen puusilmä mitä sävyihin tulee niin pieleen menisi kuitenkin. Hirvittää mitä tulevien Sturmienkin värikaavioista tulee, tai Sotkien kolmivärikaaviosta… :|
Terve,
onhan se typerää etteivät ole valmistajat osanneet moisia pikkuseikkoja tehdä. Jostain syystä tai toisesta valmistajat eivät kaiketi pysty/tiedä/ehdi perehtyä asiaan.
Tällöin pitää mallarin joko tyytä tilanteeseen ja käyttää lähintä mieleistään vaihtoehtoa. Toinen vaihtoehto on hieman nähdä vaivaa ja sekoitella itse mieleisiään sävyjä.
Teppo, jos sekoittelut menisivät sinulla pieleen, ei kai se sen enempää mene pieleen kuin lähimmällä "suoraan purkista" vaihtoehdollakaan? :)
Ja kyllähän noita likiarvosävyjä löytyy eri valmistajilta ihan hyviäkin. Kyse mihin väriin ja mitä valmistajaa pitää käyttää.

Niko
Eli, taidan nyt päätyä siihen 116 sävyyn sitten kun edes saan sen mallin alle, niin käyn harrasteesta onkimasta sitä maalia. Jos ei löydy niin menisi varmaan 117 tai joku muu sieltä naapurista aika lähelle..?

Nyt viimeistä mielipidettä kaikilta tietäjiltä, niin voi tämänkin jättää sitten sinne jonnekkin arkistojen sekaan…
117 käy kyllä ihan mainiosti. Valmiista malleista on kuitenkin vaikea sanoa käytettyä värisävyä. Eipä tuo Humbrolin 30 olisi myöskään mahdoton valinta. Vähän kuraa, likaa, pölyä ja ruostetta mallin pintaan ja se on siinä.
< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >

Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun

Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.