Pienoismallit.net

BTR-60

< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >
Jahas minä löysin tälläisiä herkkupaloja: BTR-50 on 1:32 Glencoe Modelssilla ja 1:72 ACElla ja PSTllä. BTR-60 on 1:72 ACElla ja ICMällä. BTR-70 on Revellillä ja Zvezdalla 1:35. BTR-80 Zvezda, Revell, Alanger, Dragon 1:35, ja 1:72 Trumpeter. BTR-152 Skif 1:35 ja ICM 1:72. Osassa noista ACE BTR malleja tulee muuten Suomalaiset tunnukset. Enkä muuten varmastikkaan löytänyt kaikkia BTR pienoismalleja, onko muuten BTR-152 ollut Suomen Puolustusvoimien käytössä?
Itseasiassa tuosta Tomi K:n muistutuksesta tuli mieleeni että Martilla on ollut noita Tomin esilletuomia BTR-60:siä malleja myynnissä ja hinnat olivat siinä ~100€ pintaan elikkä ihan riittävästi. Tuohon BTR-60/R-145 malliin saattaisin jopa "langetakkin" , mutta tuon BTR-60PB:n hinta on kyllä korkea … .

Jaakko, tuo BTR-80 on yksi ja sama malli minun tietääkseni ja muotit on alunperin Dragonin tuotantoa, samoin on tuon BTR-70:n kanssa, senkin on alunperin Dragon julkaissut 1/35.n mallina. Suomella ei ole ollut BTR-152:a käytössä.

T. Hessu
Joo, muistelinkin että K-kaupan sähköpostissa oli näistä maininta joskus.
ei kellään sattuis olemaan mittoja tosta vekottimesta?
Heikki Jäntti kirjoitti:
Itseasiassa tuosta Tomi K:n muistutuksesta tuli mieleeni että Martilla on ollut noita Tomin esilletuomia BTR-60:siä malleja myynnissä ja hinnat olivat siinä ~100€ pintaan elikkä ihan riittävästi. Tuohon BTR-60/R-145 malliin saattaisin jopa "langetakkin" , mutta tuon BTR-60PB:n hinta on kyllä korkea … .

Jaakko, tuo BTR-80 on yksi ja sama malli minun tietääkseni ja muotit on alunperin Dragonin tuotantoa, samoin on tuon BTR-70:n kanssa, senkin on alunperin Dragon julkaissut 1/35.n mallina. Suomella ei ole ollut BTR-152:a käytössä.

T. Hessu
Zvezdalla on paljon vanhoja Dragoneita/Italereja, Zvezda ei ole itse juurikaan tehnyt täysin omia mallejaan. Joitakin Zvezdan malleja saa siis myös Revelleinä ja uskoisin että ovat paremman laatuisia.
Verlindenin BTR-60 kannattaa kiertää kaukaa. On se nätti hyllyssä, mutta mittatarkkuus niin ja näin - ainakin mitä valokuviin olen verrannut.
Mitäs osaisitte kertoa tästä?

Ostin tuon vuosia sitten eräästä nettihuutokaupasta. Vaunun runko on nähtävästi puuta, muovia ja metallia löytyy pikkuosista. Aseistus ja antenni on matkan varrella katkenneet ja hävinneet. Mun mielestä tuo on BTR-60PB? Vaunun pituus on 28 cm, leveys 10,5 cm ja korkeus 10,8 cm. Sori kun on hieman pölyinen tuossa kuvassa… :)
< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >

Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun

Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.