Pienoismallit.net

Vähän aloittelijalle apua.

< Alkuun | < EdellisetSeuraavat > | Loppuun >
Ensiks sanon että alkää nyt tuomitko heti .

Oon vähän kattellu noita kaikkia malleja täällä sivulla , ja miettiny miten te saatte niistä niin pirun hienoja. Kyselisin vaan että saako penssellillä maalaamalla ja vanhempien rahotuksella näyttävää aikaan? Kun eikös ne maaliruiskut ole aikas kalliita? Kaipaisin esimerkiks sellasia vinkkejä että miten saatte noi kaikki koneet tolleen vanhennettua ja "kulutettua" ja muita niksejä. Omat on kun suoraan tehtaasta tulleita. Oon vasta tämmönen kakara niin miten mä voisin tietää :D

Kitos!
Siveltimelläkin saa hyvää jälkeä, opettelun jälkeen. Ihan kuten foorumilla ollaan jo useasti sanottu: maltti on valttia. Maalin on hyvä olla sopivan ohutta, peittävyys joka on saavutettu parin kerroksen jälkeen on parempi kuin yksi paksu. Ja kynäruisku ei todellakaan ole ehto saada hyvää jälkeä ja se ei ole mitenkään välttämätön, varsinkaan aloittelijalle. Itse maalasin siveltimellä malleja n. 9 vuotta ennekuin ruiskun hankinta tuli oleelliseksi. :)
Kannattaa käyttää hakua, kun tätä samaa aihetta tahkotaan parin viikon välein.

Mutta koska olet aloittelija niin tästä ensihätään apua:

www.pienoismallit.net/haku/aloittelija/?f=title&o=or

www.aircraftresourcecenter.com/TNT.htm
Siis en nyt ihan vihreä ole, tarkotin vaan että nyt vasta oon alkanut samaan edes jotain näköä noihin malleihin. Ja lisää näköä kaivataan! Kyllä jo muutama "hyväksyttävä" malli löytyy etten ihan NIIN urpo oo.
Ei nyt kannata hermostua.

Ja tuolla haulla löydät paljon. Hakusanoiksi vaikka: vanhennus, esivarjostus, öljyvärit jne.

Sillätavoin minä olen löytänyt paljon vinkkejä. Vieläkun oppisi tekemään.
Lattasiveltimellä saa ainakin tasaisilla pinnoilla aika tasaista jälkeä.
MIG:in pigmenttejä kannattaa kokeilla vanhennukseen esim. kuraan ja ruostutukseen. Myös ruokasooda maalin
seassa on todettu ja hyväksi havaittu keino rosoisen kuran ja ruosteen tekoon. Metallikulumia voi helpoiten tehdä
pehmeällä lyijykynällä sutimalla kevyesti reunoihin mm. tankeissa.
Kiitos vastauksista. Koitan olla vähän omatoiminenki nyt :D
voiko emalin ohentamiseen käyttä revellin color mix ohennetta
Tatu Pesonen kirjoitti:
voiko emalin ohentamiseen käyttä revellin color mix ohennetta
Kyllä voi ja monesti maalimerkin oma ohenne on toimivin.
< Alkuun | < EdellisetSeuraavat > | Loppuun >

Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun

Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.