Pienoismallit.net

Purjelaivojen piirustuksia?

< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >
Mistähän saisi purjelaivojen piirustuksia?

Olen selannut läpi suomessa olevia nettikauppoja mutta eipä ole vastaan tullut piirustuksia.

En ole kiinnostunut valmiista rakennussarjoista vaan haluaisin tehdä kaikki itse.
www.loyalhannadockyard.com Tuolta voisi jotain irrota.

Kingston moudlings ainakin myy piirrustuksia joihinkin purjelaivoihin.
Ulkomailta löytyy mm nämä.

www.bestscalemodels.com
www.model-dockyard.com/plans/underhill-sailing.asp

Itselläni on nämä kopioversiona:
www.cuttysark.org.uk...x.cfm?fa=contentShop.productList&directoryId=6

Suomesssa saa Risteysasemalta Mantuan piirustuksia purjelaivoista.
www.risteysasema.fi
Tuolta klikataan TUOTEHAKU / osasto ja sieltä piirustukset.
Oletan että piirustukset ovat samoja joita käytetään Mantuan sarjoissa.

Viimeksi muokattu 30.6.2007 12:53

Markku:
Laitoin (myöhästyneen, sori) yksityisviestin
Elkan nettisivuilla on joitain laivojen piirrustuksia, tosin ei purjelaivoista.
www.pienoismallit.nett/636_laivojen_piirrustuksia_elkan_nettisivuilla/
Nostin tämän takaisin etusivulle, kun en viitsinyt uuttakaan aloittaa. Mistä saisin vanhojen purjefregattien piirrustuksia? 45 min googletus ei tuottanut tulosta ja nurmon kirjastostakaan en mitään löytänyt. Myös muut sellaisten pienten purjeilla liikkuvien pikku sotalaivojen piirrustukset käyvät.
Tämmöseen törmäsin heti googlaamalla "ship model plans"

www.all-model.com

Minulle paras lähde on olleet kirjat,monissa alan kirjoissa löytää alusten linjapiirustuksia.Kun tietää paatin oikeat mitat voi kirjojen piirustukset skaalata mallipiirustuksen pohjaksi.
Eli tarkasta kirjaston tarjonta myös kaukolainausmahdollisuudet huomioiden.Galleriassa olevaan rakennusprojektiini "Priki Neilson " olen piirustukset kopsannut kirjasta joka löytyi divarista.
Conwayn kustantamasta "Anatomy of ship" sarjoista löytyy kaikenlaisia aluksia jossa niiden rakenne on kuvattu juurta jaksain ja monin piirustuksin.Niittenpohjalta voi rakentaa todella upean mallin.
jos suomalaisten purjelaivojen piirustuksia etsit,niin ota yhteyttä suomen purjelaivasäätiöön.ne kertoo kyllä mistä löytyy jos ei niillä ittellä satu olemaan.
Tomi Salmi kirjoitti:
jos suomalaisten purjelaivojen piirustuksia etsit,niin ota yhteyttä suomen purjelaivasäätiöön.ne kertoo kyllä mistä löytyy jos ei niillä ittellä satu olemaan.
Kyllähän niiltä voisi saada hienoja piirustuksia, mutta kiinnostaisi enemmän pienet sota-alukset, kuten INTERCEPTOR pirates of caribbean 1. :)
www.hobbiesguinea.com/default.php?cPath=57_436 tuolta ainakin saa valmiiden malli sarjojen piirrustukset. Amanti, Mamoli, Mantua ja Corel:in piirrustuksia on tarjolla.
< Alkuun | < Edelliset1 2Seuraavat > | Loppuun >

Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun

Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.