No niin
Nyt on sitten viisi pudotusta täynnä. JK ja Stuka-projektin ohessa ajattelin tehdä loppuun kauan sitten aloittamani Arfixin Hurricanen 1:48 skaalaan. Että saisin hyllyyni mukavan setin suomikoneita vähän isommassa skaalassa. Ok, Stuka on mitäs josko-projekti, mutta on se niin häjyn näköinen laite, että pitää malli olla.
Asiaan. Hurricanea putsatessani pölystä ja rasvasta (malli täysin koottu, ilman potkuria spinnereineen, pakoputkia ja kabiinin kuomua plus pikkuhilkkeitä, kaikki muu maalattu paitsi mallin pinta), niin eikö tämä perhana lipeä käsistä ja päätyy huiman syöksyn jälkeen keittiön lattialle.
En edes uskalla katsoa alas, mitä jälkeä tuli. Kun lopulta hetken kulutta tutkin mallia, on ainoastaan mallin vasen teline luukkuineen hajonnut. Hieno kaputti. Helppo korjata, vaikka yksi pikku osa hävisi jäljettömiin.
Eikös se ollut niin, että lattialle asti pudonneet lasketaan täysiksi pudotuksiksi (syliin pudonneita ei kai lasketa, vai onko ne "mahdollisia")?
Eli voinko maalata X-Acton varteen viisi viivaa ässän merkiksi?
Tämä perjantai-illan kevennykseksi.
C :)
Etusivu
Keskustelut
Yleinen pienoismallikeskustelu
Ässälista
| Seuraavat |
Ehdottomasti piiru veitsen kylkeen!:) Itse pari päivää sitten sain Potezin siiven kainalon auki liimauksista, kun pentele tippui maahan. Onneks on kestävää ranskalaislaatua:D
Juu, kyllä ehdottomasti voit maalata. Minua kyllä hieman pelottaa tuon sinun nimimerkkisi suhteessa niinkin terävään kapineeseen kuin X-Acto… eikös tuo sinun nikkisi "Cutwo" tarkoita jotakin sellaista kuin kahtia leikkaamista? Miten minusta tuntuu, että tänään vielä veri virtaa…Cutwo kirjoitti:Eli voinko maalata X-Acton varteen viisi viivaa ässän merkiksi?
Herra Kersantille
Älä, älä veikkonen manaa, kun pitäisi veistellä Stukan siivistä vielä purseita pois. Arvaa vaan uskallanko nyt X-Actoon tarttua…
Älä, älä veikkonen manaa, kun pitäisi veistellä Stukan siivistä vielä purseita pois. Arvaa vaan uskallanko nyt X-Actoon tarttua…
En minä suinkaan mitään manaa. Viimeksi manasin, kun olin katsomassa leffateatterissa Manaajaa. Se oli kyllä sen verran pittoreski taideteos, että sen jälkeen jostakin ihmeen syystä teki mieli käydä kirkossa ekan kerran rippikoulun jälkeen. Ja silti minä olen edelleen täysi pakana.Cutwo kirjoitti:Herra Kersantille
Oles tarkkana sen veitses kaa.
Nyt tässä euroviisut kärsineenä (Ukraina olis ollut paras, oli niin mukavan hulvaton) ja muutaman naukun innoittamana en malta olla kommentoimatta, vaikka varmaan pitäisi olla jo punkan pohjalla. Varmaan ne yhden viestin tankkividoelinkkien innoittamana tässä vielä yritän jotakin naputella…
On tullut itsekin joskus joku malli lattialle pudotettua. Ymmärrän täysin nuo primitiivireaktiot, itselläkin tulee ärräpäitä enemmän kuin mistä talon koneellinen ilmastointi suoriutuu.
Itse aikanaan jossain vaiheessa, taisi olla kun muutin kotoa pois, pistin muutaman mallin lihoiksi. Sitten jossain vaiheessa pistin ne uudelleen karkeasti kasaan, kun mukulat kasvoivat siihen ikään, että ymmärsivät sen verran,
että mallilentsikat on hienoja. Tosin kunnioitusta ei ole löytynyt, siellä ovat lasten huoneitten hyllyssä enemmän tai vähemmän uudelleen palasina. Että voi ne mallit näinkin tuhota…
Tällä hetkellä eniten ottaa pattiin se, että en malttanut sen vertaa odotella, että olisin saanut tehtyä siististi valmiiksi Matchboxin F4U Corsairin. Pistin siirtokuvat pintaan kiinni, vaikka huomasin, että värien kohdistuksessa oli tullut painossa paha moka. Tekisi mieli pudottaa malli lattiaan, mutta kun on kasaamisen vaivan nähnyt, niin ei millään raaski. Ehkä annan siskon pojalle, joka osaa särkeä vaikka 5 kg rautakuulan…
Ja onhan noita vahinkojakin sattunut. Siis ihan oikeita vahinkoja. Pölyjä pyyhkiessä on mennyt useampikin antenni ja potkuri. Ja joka kerta on yhtä paljon ottanut kalloon…
On tullut itsekin joskus joku malli lattialle pudotettua. Ymmärrän täysin nuo primitiivireaktiot, itselläkin tulee ärräpäitä enemmän kuin mistä talon koneellinen ilmastointi suoriutuu.
Itse aikanaan jossain vaiheessa, taisi olla kun muutin kotoa pois, pistin muutaman mallin lihoiksi. Sitten jossain vaiheessa pistin ne uudelleen karkeasti kasaan, kun mukulat kasvoivat siihen ikään, että ymmärsivät sen verran,
että mallilentsikat on hienoja. Tosin kunnioitusta ei ole löytynyt, siellä ovat lasten huoneitten hyllyssä enemmän tai vähemmän uudelleen palasina. Että voi ne mallit näinkin tuhota…
Tällä hetkellä eniten ottaa pattiin se, että en malttanut sen vertaa odotella, että olisin saanut tehtyä siististi valmiiksi Matchboxin F4U Corsairin. Pistin siirtokuvat pintaan kiinni, vaikka huomasin, että värien kohdistuksessa oli tullut painossa paha moka. Tekisi mieli pudottaa malli lattiaan, mutta kun on kasaamisen vaivan nähnyt, niin ei millään raaski. Ehkä annan siskon pojalle, joka osaa särkeä vaikka 5 kg rautakuulan…
Ja onhan noita vahinkojakin sattunut. Siis ihan oikeita vahinkoja. Pölyjä pyyhkiessä on mennyt useampikin antenni ja potkuri. Ja joka kerta on yhtä paljon ottanut kalloon…
Heh:D Lapset osaa:) Itse tuhosin isäni laivueen malleja pienenpänä sillä aikaa kun hän oli töissä. Osaa ottaa pattiin kun ei niistä ole säilynyt kuin yksi I-15:sta yksi siipi.Ossi Hiekkanen kirjoitti:Ehkä annan siskon pojalle, joka osaa särkeä vaikka 5 kg rautakuulan…
| Seuraavat |
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy heti.
Tämä sivu
- Sisällön päivitysajankohta ei ole tiedossa
- Koodia on viimeksi muokattu 16.11.2008
- Sivu ladattiin 5.12.2008 klo 11:28
- Sivu luotiin 0,02 sekunnissa
Tärkeät sivut
Tallenna tämän sivun linkki
Sivusto on tekijänoikeuslailla suojattu. Käyttäjien tuottamien aineistojen tekijänoikeudet ovat käyttäjillä. Muu sisältö, ulkoasu ja ohjelmakoodit Copyright © Tomi Mynttinen 2005–2008, ellei toisin mainittu. Sisällön kopiointi yksityiseen käyttöön on sallittua. Kaikkeen muuhun käyttöön tulee pyytää lupa oikeuksien haltijalta. Palvelimen tarjoaa Scene Group Oy.