Pienoismallit.net

Hansaa väsäämässä

Ajattelin ruveta rakentamaan IVL 22 konetta itse muovilevystä ynnä muusta sellaisesta. Oisko kenelläkään tietoa hyvistä referensseistä tai onko kenelläkään vinkkejä rakentamiseen?
Ihan ekana kannattaa ottaa kamera kainaloon ja suunnata ilmailumuseoon Vantaalle, sieltä löytyy oikea Hansa. Paluumatkalla kannattaa poiketa kirjastoon lainaamaan vanha kunnon Rakentaisinko pienoismallin-kirja, missä Pertti Paasi rakentaa Hansan muvoilevystä. Samalla kirjastoreissulla kannattaa myös etsiä käsiinsä Jukka Raunion Valtion Lentokonetehtaan historia osa 1, jossa on paljon referenssimateriaalia Hansasta.
Itse olen tekemässä Broplanin 1/72 vacusarjasta.

Lähteitä esimerkiksi nämä:

- Suomen Ilmavoimien lentokoneet 1918-38 (Keskinen et al); Tietoteos 1976
- Suomen Ilmavoimien maalaukset ja merkinnät (Keskinen et al); Apali 1996
- Valtion Lentokonetehtaan Historia - Osa 1: Pioneerivuodet 1921-1932 (Raunio); 2005

Kannattaa käydä myös Ilmailumuseossa katsomassa.
Näistäkin löytyy Hansaa.

Stenman & Co

SUOMEN ILMAVOIMAT I FINNISH AIR FORCE 1918-27
SUOMEN ILMAVOIMAT II FINNISH AIR FORCE 1928-40
Löysin myös SIL:in sivuilta tarkan piirroksen Hansasta kolmesta suunnasta josta on varmasti apua rakentamisessa.
Matias Wall kirjoitti:
Löysin myös SIL:in sivuilta tarkan piirroksen Hansasta kolmesta suunnasta josta on varmasti apua rakentamisessa.
Tuolta SIL:n linkkiviidakosta en löydä mitään Hansasta. Onko sulla linkki noihin 3-taho piirustuksiin?
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Tuolta SIL:n linkkiviidakosta en löydä mitään Hansasta. Onko sulla linkki noihin 3-taho piirustuksiin?
Jos tätä pienehköä kuvaa tarkoitettiin, niin se löytyi googlaamalla helposti: www.kolumbus.fi/sil/2005/2005.html
Kalle Rantanen kirjoitti:
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Jos tätä pienehköä kuvaa tarkoitettiin, niin se löytyi googlaamalla helposti: www.kolumbus.fi/sil/2005/2005.html
Aika pienet tuhrut, kannattaa hommata kunnon piirustukset em. kirjoista.
Antti Lappalainen kirjoitti:
Aika pienet tuhrut, kannattaa hommata kunnon piirustukset em. kirjoista.
Tuohon Mannisen Penan laatimaan erinomaiseen piirustukseen pääsee parhaiten käsiksi tilaamalla kyseisen lehden irtonumeron kustantajalta :)
Ora Lassila kirjoitti:
Itse olen tekemässä Broplanin 1/72 vacusarjasta.
Taitaa olla itse asiassa ainoa saatavilla oleva rakennussarja. Itselläni on sama sarja ja osittain koottu — sarjan siipi on pahasti pielessä.

Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun

Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy käyttäjäksi.