Pienoismallit.net

Apteekin bensiini

Olen huomannut että jos haluaa tehdä ruiskulla malliinsa emaliväreillä riskittömästi kunnon maalipinnan, niin täytyy käyttää näitä merkkiohenteita ( Humbrol, Revell etc.) Nyt kuitenkin jossain piileksii otsakkeessa mainittua litkua, joka-kuulemma-on parempaa kuin paraskaan merkkiohenne ja sitä käyttäessä-kuulemma-tarvitaan vain yksi maalauskerta peittävän värikerroksen saamiseksi. Tämä aine on siis VAIN emaalimaaleille tarkoitettu, mutta mistä sitä saa? :P
No eikös toi nimikin kerro ;-) eli apteekista.

Pyydä puhdistettua bensaa, maksaa 100ml pullo reilun 3€

En osaa sanoa onko muita parempaa, ko en oo niitä muita käyttänny. Hyvin bensa miusta toimii, eikä haise paljoakaan.

Rosmo
Ja kun sitten käy apteekissa sitä bensaa hakemassa, niin samalla voi hankkia injektioruiskuja - niiden neuloista kun saa käteviä konekiväärin piippuja. Tosin joissakin apteekkareissa saattaa bensan ja "narkkarineulojen" hankinta aiheuttaa jonkinasteista närästystä - tämä toki on ihan "tapauskohtainen" ongelman poikanen.
Ok, kiitos…tuo bensiinin ostaminen apteekista ei varmaankaan aiheuta apteekki-tädissä närästystä, mutta injektioneulojen ostaminen puolestaan aiheuttaa. Neulojakin varmaan saa jostain postimyynnistä tilattua?
Raksi hei, en tiedä neulojen postimyynnistä mitään, mutta noista apteekin tätien oikuista on vuosien varrella kertynyt kaikenlaisia kokemuksia.

Minä nääs harrastan kesäisin perhosten keräilyä ja joudun sen takia aina välillä hankkimaan apteekista myrkkyä perhosten tappamista varten. Tämä myrkky on nimeltään etikkaeetteri ja monessa apteekissa sen ostaminen on osoittautunut hämmästyttävän vaikeaksi. Suomen lain mukaan tämän kyseisen myrkyn ostamiseen ei vaadita kansalaiselta mitään erityisiä tai erikoisia lupia, mutta silti välillä tuntee itsensä suorastaan joksikin hämäräperäiseksi rikolliseksi tuota ainetta apteekista ruinatessaan. Viimeksi viime kesänä minulta paloi hihat täydellisesti tämän asian takia vieraillessani eräässä apteekissa Etelä-Savossa. Nimittäin NELJÄ eri naispuolista apteekkaria käsitteli tätä minun myrkynostamisasiaani ja kaikki he kyselivät kovasti että mihin minä moista ainetta tarvitsen. Noh, ihan okei että tuollaista kysellään - se kai kuuluu heidän toimenkuvaansa. Mutta sitten kun vielä VIIDES sisar Hento Valkoinen tuli minulta tenttaamaan tätä päivänselvää asiaa, niin menin möläyttämään että "minä tainnutan sillä naisia ennenkuin nyljen ne"…

Olisi saanut jäädä möläyttämättä, minut nimittäin ajettiin ulos ja etikkaeetteri jäi saamatta.
Onneksi kyseisessä kaupungissa on muitakin apteekkeja ja onnistuin sitten rauhoituttuani toisesta apoteekista ostamaan myrkkyputelin ilman minkäänlaisia ongelmia - siellä oli sattumoisin miespuolinen apteekkari, joten ehkäpä sekin vaikutti asiaan…
"minä tainnutan sillä naisia ennenkuin nyljen ne"…

Heh:D Varmaan naikkoset säikähti:)
Raksi kirjoitti:
Ok, kiitos…tuo bensiinin ostaminen apteekista ei varmaankaan aiheuta apteekki-tädissä närästystä, mutta injektioneulojen ostaminen puolestaan aiheuttaa. Neulojakin varmaan saa jostain postimyynnistä tilattua?
Ite ostan neuloja apteekista 100kpl laatikoissa. Minkäänlaista närää ne ei oo aiheuttannu. Ei edes niissä apteekeissa joissa ei tiedetä että käytän injektiolääkkeitä. Jos neulojen osto aiheuttaa närää, vaihda apteekkia. Ei ne oo pelkästään narkkareille tarkotettuja. Eläinten lääkityksessäkin niitä käytetään paljon.

Apteekin bensaa valmistetaan käsittäksein tahranpoistoaineeks, joten ihan arkipäivästä sen osto on.

Ite ostan apteekista myös skalpelleja, eli kirurgin veitsiä. Siis aitoja oikeita steriloituja. Nekään ei aiheuta kummastusta.

Rosmo
Antti kirjoitti:
"minä tainnutan sillä naisia ennenkuin nyljen ne"…

Heh:D Varmaan naikkoset säikähti:)
Ehkä hieman säikähtivät… varsinkin jos olivat joskus nähneet leffan nimeltä Uhrilampaat. En kylläkään tunnusta olevani Hannibal Lecter.
Sergeant Steiner kirjoitti:
Minä nääs harrastan kesäisin perhosten keräilyä ja joudun sen takia aina välillä hankkimaan apteekista myrkkyä perhosten tappamista varten. Tämä myrkky on nimeltään etikkaeetteri
Mitenköhän toimis moottorin käynnistyksessä käytetty "aasin potku" Sehän on myös eetteriä.
Ja jos lähin sekatavarakauppa tai huoltoasema on lähempänä kuin apteekki, niin puhdistettua bensaa saa myös sieltä ainakin Zippo-, tai Ronson tuotemerkillä. Mie oon ohennellut emaleja sillä, ja toimii.