Pienoismallit.net

Esittele työtilasi!

Missä ja miten sinä rakennat malleja? Esittele meille omat työtilasi kuvin ja mielellään myös sanoinkin. Ainakin itseäni kiinnostaa suuresti miten muut pienoismalleja rakentavat, ja miten on ratkaistu erilaisia haasteita toimivan työskentelytilan aikaansaamiseksi.

Tässä oma työtilani ja sen varustelua. Kuvia klikkaamalla näkee tarkemmat kuvaukset.

Entäs sinä? :)
Viimeksi muokattu 13.9.2015 00:31

Yleiskuva työtilasta ja mallipinoista. Pöytätuuletin on mukava lisä kesällä ja vahvan hajuisten aineiden kanssa työskennellessä. Tuulettimen alla olevassa sinisessä laatikossa on miljoonalaatikko. Taso sekä hyllyt ovat kiinni seinään kiinnitetyissä metallikiskoissa. Erittäin toimiva ja tilaa säästävä ratkaisu.

Maalilaatikko sekä tarvikelaatikko.

Hyllyjä.. Aina liian vähän. (Huono kuva, elkee ampuko :D)

Pöytätaso.

Tarvikelaatikko.
kysyisin vaan että mitä järkeä ostaa noin paljon noita malleja?
joni kt kirjoitti:
kysyisin vaan että mitä järkeä ostaa noin paljon noita malleja?
Järkevän keskivertoveronmaksajan mielestä ehkä ei mitään, mutta onko missään lopunperin mitään järkeä? Yksi juoksee pallon perässä astalo kädessä, toinen tuunaa autoa ja ajelee sillä kirkonkylää ympäri pe- ja la-iltoina, kolmas istuu tietokoneen ääressä 24/7 ja käy lyhyttä kauppaa osakkeilla. Meitä on moneksi. Minä kerään malleja ja rakentelenkin niitä välillä, enkä ole harrasteestani tilivelvollinen kenellekään niin kauan kun se on laillista.
Esko, miten ihmeessä olet saanut vaimosi suostumaan esim vaatehuoneessa säilytettäviin rakentamattomiin malleihin?

Aikoinaan Helsingin Töölössä vaimoni kera asuessamme, minulla oli pajana vanha palvelijanhuone keittiön takana. Huone oli pieni ja ajanmittaan eivät rakentamattomat enää meinnanneet mahtua sinne. Mallit yrittivät sitten soluttautua vaivihkaa muualle huoneustoon. Siitä alkoi pienimuotoinen sota :)

Onneksi vanhassa talossa oli korkeat huoneet ja mallivarastoni pääsi(joutui) pajassani kiipeämään yhä ylemmäksi.

Toki valmiit mallit saivat olla näytteillä olohuoneessamme.

C
Cutwo kirjoitti:
Esko, miten ihmeessä olet saanut vaimosi suostumaan esim vaatehuoneessa säilytettäviin rakentamattomiin malleihin?
Vaihtoehdot olivat joko eteisen kaapin päällä tai vaatehuoneessa "out of sight, out of mind". Vaimo ei lyhyempänä ylety ylähyllyille joten olisivat muuten vajaakäytössä.
Laittaisin kuvia askartelupisteestäni, vaan siinä on yksi suuri mutta. Minulle ei valjennut tuo liittämishomma . Kysymys kuuluukin : Miten saan liitettyä kuvani Fotoshop Elementsin kansiosta tänne keskustelualueelle?
Kuvan pitää olla netissä ja se linkitetään tänne.
Ikkunan alla olevalla pöydällä tulee rakennettua kaikki ja maalattuakin (figuurit) ja sängyn alapuolinen pöytä toimittaa roippeiden säilytys paikkaa. Parvisänky on oiva tilansäästäjä, ja alle mahtuu myös pieni kaappi, joka kuvassa kylläkin on mallilootien takana

Itse komentokeskus

Takana oleva mallikaappi on kyllä niin tumma ettei läpi oikein näe mitään eikä sijoitus ole parhaasta päästä, mutta jonnekin piti se mahduttaa. Ainakaan mallit eivät pääse pölyttymään.

Maalausasema alakerrassa, joka toimii suunnilleen romuvarastona, mutta on riittävä maaliruiskulla suhutteluun. Pieni siivous olisi paikallaan :)

Pöydän taka piilossa itse tehty kompressori. Käytän sitä Aztek 470:ssa

Massiivisempi kompura jauhaa ilmaa Bilteman ruiskulle.

Askartelupaikkani on rakennettu kirjahyllyyn. Sivuilla kaksi 40w kohdevaloa ja työpisteen päällä hyllyyn kiinnitettynä 11w loisteputki. Työtasolla (erittäin) keskentekoiset T-26 tankki ja Polikarpov I-16.

Mallarin referenssikirjoja
Viimeksi muokattu 31.1.2007 17:10