Pienoismallit.net

Mitä työn alla?

57 Chevy Gasser
55 Chevy Gasser
50 Ford Kustom
40 Ford RatRod Pick-Up
56 Ford Kustom
58 Chevy Impala

Siirtokuvien ja ensimmäisen väripesun jälkeen.
Matti M kirjoitti:
Mitenkä muuten arvoisat panssarimallarit, vedättekö kirkaslakan pintaan ennen siirtokuvia? Jos/kun vedätte, mattalakka saa varmaankin olla aika mattaa tavaraa. Mitä kamaa on ollut tapana käyttää?
Kirkaslakka ennen siirtokuvia ja taas niitten päälle suojaksi ennen tuota väripesua, akryylilakka niin ei reagoi noitten litkujen kanssa, olen itse käyttänyt Migin lakkaa. Lattiavahaa eli Johnsonia en käytä enää, muutaman kerran alkanut halkeilla tai muuttua sameaksi. Mattalakkana Tamiya, Mig tai Mr Hobby.
Tamiyan siirtokuvista olen oppinut sen että ne tarvitsee aika lämpimän veden ja kovat aineet jotta saa sulautumaan mallin pintaan, Mr Hobbyn aineet toimineet parhaiten.
Tero Ekholm kirjoitti:
Matti M kirjoitti:
Mitenkä muuten arvoisat panssarimallarit, vedättekö kirkaslakan pintaan ennen siirtokuvia? Jos/kun vedätte, mattalakka saa varmaankin olla aika mattaa tavaraa. Mitä kamaa on ollut tapana käyttää?
Tapana ollut laittaa glossia pintaan lähinnä netistä luettujen ohjeiden perusteella. Välillä ei jaksa enkä ole varma auttaako tämä mitään. Parin ensimmäisen tankin jälkeen en ole kokenut dekaalien hopeointia laisinkaan, etenkin kun hommasin Micro Solia. Parhaiten toiminut mattalakka on ollut Vallejon akryylilakka.
Kiitoksia Matti ja Tomi. Lekopuolellahan pohjalakkaus on tuttu juttu. Mietiskelin vaan, kun en ole yhtään panssarivaunua 20 vuoteen tehnyt, että mikä mahtaa olla trendi nykyään.

Ja jottei mene kokonaan ohi ketjun aiheen, niin otin kesäprojektiksi Tamiyan 1/35 Cromwellin. Jotenkin nuo rumat brittitankit ovat alkaneet puhutella… :)
Eipä kestä. Pistähän kuvia tulemaan jahka projekti edistyy, brittivaunuja näkee liian harvoin.
Penpallini Ito Japanista järjesti minulle hivenen hauskempaa tekemistä.
Tämän mallin kanssa pitäisi tänään aloitella.
https://hlj.com/product/WAVHH-42
Uusi työhuone lähes valmis ja Takomin King Tiger aloitettu, pitäisi vielä löytää jostain noin puoli metriä 125mm halkaisijaista ilmastointiputkea kun rautakapoissa tuntuu olevan vain kolmen metrin putkia tarjolla