Revell on siis tullut miehen ikään ja julkaisee nyt "retropainoksina" uudelleen sarjojen alkuperäiskansia myöten näitä eräitä vuosien varrella ilmestyneitä legendaarisia rakennussarjoja juhlansa kunniaksi.
Ihan kiva, vaan en löytänyt vieläkään niitä muutamia Revellin legendaarisia rakennussarjoja jotka minua aikoinaan kovasti viehättivät. Kuten esim. mertentutkija Jacques Cousteaun tutkimuslaiva Calypso ja hänen Catalina-lentoveneensä.
Niin ja hieno oli aikoinaan myös se Revellin valtavankokoinen öljynporauslautan malli - mikähän siinä oli mittakaavana?
Mikä on just SINUN suhteesi nyt 50-vuotta täyttävään Revelliin?
Etusivu
Keskustelut
Yleinen pienoismallikeskustelu
Revellin 50-vuotisjuhlamallit…
Sen öljynporauslautan mittakaava on 1:200. Pituutta mallilla on yli 70cm ja korkeuttakin puolisen metriä. Löytyy tälläkin hetkellä Tietonikkarin hyllystä. Olishan tuo aika massiivinen ilmestys mallipöydällä…
Suhteeni Revelliin… muistan katselleeeni kateellisena kaverini akvaarion TAKANA ollutta Calypsoa joskus poikasena… Kaunis se oli (on)
ite ostin toissa vikolla sen 59 foortin juhla julkasun
Henk. koht. en ole heidän tuotannostaan ollut koskaan niin kauhean innostunut. Johtuneeko siitä, että tuotanto on ollut laadultaan aika kirjavaa. Tosin heillä ollut ihan jänniä malleja ja hyviäkin, varsinkin uudemmassa tuotannossa. Senkin verran on vielä sanottava, että eka ihan itse kasaamani malli oli joku Revellin 1/72 japanilainen hävittäjäkone (helppo muistaa punaisista pallo-merkeistä) ja vähän isomman kaverini rakentama 1/32 Spitti sai minut lopullisesti vakuuttumaan homman hienoudesta.
1/35-skaalan Jagdpanther on muistaakseni ainoa Revellin paketoima malli, jonka olen rakentanut. Muistaakseni ihan näppärästi meni kasaan, ei mitään ihmeempää valittamista. Taitaa kuitenkin tuo malli ollakin alkuperältään Dragon, jos en ihan väärin muista.
Revellin tuotteista suosikkini on kuitenkin Contacta Professional -neulaliima. :)
Joskus aikoinaan junnuna tein sen virheen, että ostin Revellin maaleja. Ei enää koskaan.
Revellin tuotteista suosikkini on kuitenkin Contacta Professional -neulaliima. :)
Joskus aikoinaan junnuna tein sen virheen, että ostin Revellin maaleja. Ei enää koskaan.
Onhan Revellillä paljon esimerkiksi Hasegawan malleja omissa pakkauksissaan, joten laatu on joskus jopa hyvää. Ja Revellin uudemmat kokonaan omat mallit taitavat olla ihan hyviä, esim 1/72 Hurricane suomalaisilla siirtokuvilla on vallan hyvä.rhakaleh kirjoitti:Henk. koht. en ole heidän tuotannostaan ollut koskaan niin kauhean innostunut. Johtuneeko siitä, että tuotanto on ollut laadultaan aika kirjavaa. Tosin heillä ollut ihan jänniä malleja ja hyviäkin, varsinkin uudemmassa tuotannossa. Senkin verran on vielä sanottava, että eka ihan itse kasaamani malli oli joku Revellin 1/72 japanilainen hävittäjäkone (helppo muistaa punaisista pallo-merkeistä) ja vähän isomman kaverini rakentama 1/32 Spitti sai minut lopullisesti vakuuttumaan homman hienoudesta.
Jep jep. Kekkosen aikana ei vain ollut ihan noin ruusuista. Mielikuva on vain jäänyt elämään.Pekka kirjoitti:[
Onhan Revellillä paljon esimerkiksi Hasegawan malleja omissa pakkauksissaan, joten laatu on joskus jopa hyvää. Ja Revellin uudemmat kokonaan omat mallit taitavat olla ihan hyviä, esim 1/72 Hurricane suomalaisilla siirtokuvilla on vallan hyvä.
Kyllä Revellin uudemmat 1/72 -lekot on enimmäkseen oikein hyviä, esim. Sea Hurricane, Me-262:t jne. Noista kolmesta taannoisesta suomikoneestakin taisi juuri tämä Hurricane olla oikein hyvä, ja pari muuta taisi olla ns. lämmityksiä vanhoista malleista.Pekka kirjoitti:Onhan Revellillä paljon esimerkiksi Hasegawan malleja omissa pakkauksissaan, joten laatu on joskus jopa hyvää. Ja Revellin uudemmat kokonaan omat mallit taitavat olla ihan hyviä, esim 1/72 Hurricane suomalaisilla siirtokuvilla on vallan hyvä.rhakaleh kirjoitti:Henk. koht. en ole heidän tuotannostaan ollut koskaan niin kauhean innostunut. Johtuneeko siitä, että tuotanto on ollut laadultaan aika kirjavaa. Tosin heillä ollut ihan jänniä malleja ja hyviäkin, varsinkin uudemmassa tuotannossa. Senkin verran on vielä sanottava, että eka ihan itse kasaamani malli oli joku Revellin 1/72 japanilainen hävittäjäkone (helppo muistaa punaisista pallo-merkeistä) ja vähän isomman kaverini rakentama 1/32 Spitti sai minut lopullisesti vakuuttumaan homman hienoudesta.
Itse junnuna myös silloisella asteikolla kyllä Revellin mallit hävisivät sekä Airfixille että myös Matchboxille, joita enemmin oli liikenteessä tuolla Hyvinkään puolessa vuonna kuokka ja suo. Revellin silloiset mallit taisivat tulla USAsta eikä taso päätä huimannut… I-16 ja Airacobra taisivat olla niitä tylyimpiä esimerkkejä.
Kuulemma nyt sitten jotkut keräilijät ovat ostaneet "aivan simona" näitä Revellin 50-vuotisjuhlamalleja. Siis KERÄILIJÄT, eivät mallarit. Näillä keräilijöillä ei tarkoituskaan koskaan avata ostamiaan lootia, vaan ne säilytetään mahdollisimman hyväkuntoisina. Uudelleenmyyntiä varten, kenties? Henkilökohtaisesti en ole koskaan oikein käsittänyt sitä, että mitä kivaa siinä sitten on jos on elämänsä aikana kerännyt jonkun autotallillisen täyteen rakennussarjoja, eikä koskaan ole ollut tarkoituskaan rakentaa niistä yhtäkään? Noh, kuka saa kiksejä mistäkin. Itse olen elämäni aikana keräillyt postimerkkejä, tulitikkuaskien kansia, jääkiekkopelaajien kortteja, perhosia, olutpullojen etikettejä, juomalasin pahvialusia, kiviä, puhelinkortteja, sotilaiden arvomerkkejä eri maista ja erilaisten lehtien vuosikertoja (kuten Tekniikan Maailma, Kansa taisteli, Korkeajännitys, Siivet ja Tex Willer), joiden takia vinttikomeron lattia on romahtamaisillaan. Joten toisaalta olen jäävi arvostelemaan kenenkään keräilymieltymyksiä…
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy käyttäjäksi.
Kerro kavereille:
Facebook
MySpace
Delicious
Sähköposti
Lisää palveluja...
Tärkeitä asioita
Risut, ruusut ja männynkävyt
Tämä sivu
- Sisällön päivitysajankohta ei ole tiedossa
- Koodia on viimeksi muokattu 27.1.2010
- Sivu ladattiin 15.3.2010 klo 10:03
- Sivu luotiin 0,13 sekunnissa
Sivusto on tekijänoikeuslailla suojattu. Käyttäjien tuottamien aineistojen tekijänoikeudet ovat käyttäjillä. Muu sisältö, ulkoasu ja ohjelmakoodit Copyright © Tomi Mynttinen 2005–2010, ellei toisin mainittu. Sisällön kopiointi yksityiseen käyttöön on sallittua. Kaikkeen muuhun käyttöön tulee pyytää lupa oikeuksien haltijalta. Palvelimen tarjoaa Scene Group Oy.