Pienoismallit.net

Sturmin sisäväritys?

Onko kenelläkään ensikäden tietoa/ referenssikuvia suomi-sturmin sisävärityksestä? Iski pakonomainen tarve tehdä Aili- niminen vaunu luukut auki ja nyt ollaan sormi suussa…auttakaa! Kuvia olen haeskellut sieltä ja täältä, mutta ei oikein löydy kummoisia. Kiitokset avusta etukäteen.
Anreaksen mainioilta sivuilta löytyy: andreaslarka.net/assaultguns.html
eikös nuo yleensä ole olleet vaaleita, valkoisia sisätiloiltaan?vähän kellertävän kermanvalkoisia (interior cream)

kulahtanut valkoinen?
Viimeksi muokattu 30.12.2007 06:01
www.pienoismallit.net/keskustelut/1937_saksalaispanssarien_sisavari/

Olivat saksalaisessa sisävärissä, eli epämääräisen vaalea, vähän kellertävä. Humbrolin 71 voisi olla aika lähellä totuutta?
Tikru kirjoitti:
eikös nuo yleensä ole olleet vaalean valkoisia sisätiloiltaan?
Ei pitäisi, mutta vaalean valkoinen?????
Pasithan on kans kermanvärisiä sisätiloiltaan. Kuulemma rauhoittava väri. No tiedä häntä, Lähi-Idässä ja Balkanilla en huomannut sen kummempaa vaikutusta… Sama panssaroitu pakettiauto se oli silti. :) Mutta kun en suurempia neurooseja niistä sisätiloista saanut, lienee syytä olettaa että väri toimi?
Ei mulle jäänyt mitään vikaa. Vikaa. Vikaa. Jäänyt.

M.O.T.
Jari Jokinen kirjoitti:
Pasithan on kans kermanvärisiä sisätiloiltaan. Kuulemma rauhoittava väri. No tiedä häntä, Lähi-Idässä ja Balkanilla en huomannut sen kummempaa vaikutusta… Sama panssaroitu pakettiauto se oli silti. :) Mutta kun en suurempia neurooseja niistä sisätiloista saanut, lienee syytä olettaa että väri toimi?
Ei mulle jäänyt mitään vikaa. Vikaa. Vikaa. Jäänyt.

M.O.T.
Heh. Mulle jäi Paseista intistä mieleen lähinnä uskomattoman epämukavat penkit :-)
Moro taas! Ehdotuksia tuli paljon ja kuten arvata saattaa suurin osa neuvoista oli pelkkää veikkausta, mutta kiitokset kuitenkin avittajille. Andreas Lärkan sivustoilta löytyi todella hyviä sisäkuvia suomalaisista Sturmeista ja näillä tiedoilla päästään taas puksuttelemaan eteenpäin. Suosittelen ko. sivuja vastaavassa tilanteessa oleville.
jalmari viimeinen kirjoitti:
. . . sisäkuvia suomalaisista Sturmeista ja näillä tiedoilla päästään taas puksuttelemaan eteenpäin.
Jep, Muista, että tykin sisätiloissa olevat osat ovat alunperin olleet kermanvalkoisia. Vihreä väri on suomalainen sodanjälkeinen keksintö.
Andreas Lärka kirjoitti:
Jep, Muista, että tykin sisätiloissa olevat osat ovat alunperin olleet kermanvalkoisia. Vihreä väri on suomalainen sodanjälkeinen keksintö.
Termos! Eli vielä pieni tarkennus… Katselin noita sturmi-sivujen kuvia ja löysin muutamia sisäkuvia, joissa itse 75mm kanuuna oli maalattu vihreäksi ja onko sekin ollut sota-aikana vaalea? Lisäksi vielä: Pitikö paikkaansa, että luukkujen sisäpuolinen väritys ei ollut vaalea? Anteeksi kun vaivaan tyhmillä kysymyksillä, mutta kun haluaisin tehdä suhteellisen oikeanlaisen ja ehkäpä tämä aloittelija haukkaa liian ison palan…terv. Jalmari naapuripitäjästä