Pienoismallit.net

Vuoden 2018 tuotokset

Kahta lukuunottamatta ne on siinä, Tikru ja Ferdi on tuolla 100 kilsan päässä joten eivät mahtuneet kuvaan. Äkkiä laskin että 13 mallia valmistui 2018 ja 2 ei valmistunut koskaan. Vaikka tuntuukin että ei niitä valmistu, niin kyllä 1/kk on ihan hyvä tahti, vuoden loppua kohti mallailuvauhti hidastui kovasti, syynä sorminivelten tulehtuminen joka teki elämästä helvettiä pariksi viikoksi, nyt kipu on pois, mutta vasemman käden sormet ei pelaa kunnolla vieläkään. Vuoden 2018 mallit valikoin ihan musta tuntuu periaatteella. Yhteiskuvassa kaikki valmistuneet lentokoneet.
Hei Jukka!

Kiva kun pistit tämän pystyyn. Minäkin ehkä huomenna laitan omani esille yhdellä kuvalla, jos vaan ehdin.

yt.
MK

Siinä on vuoden 2018 saldo minun osaltani. Ensimmäisenä oleva Me-110 oli työn alla pääsääntöisesti vuonna 2017 mutta vastaavasti ihan näillä näppäimillä valmistuva Tamiyan Matilda ei pääse tähän potrettiin joten kolme valmistunutta mallia on oikeastikin menneen vuoden saavutus. Mallailutahtini on nousutrendissä joten hyvältä näyttää.
Tässäpä sitten minun tuotokseni viime vuodelta. Hieman Suomi painotteisesti meni.
2018 valmistui tasan yksi malli, kaikenlaisia projekteja oli kyllä useitakin joista osa käytännössä maalia vaille. Tuossa tuo valmistunut:
Minulle kulunut vuosi oli jopa poikkeuksellisen tuottelias, kun vuoden mittaan tuli valmiiksi jopa viisi mallia:

- Heinkel He 177 A5 (MPM 1/48)
- Lockheed P-38J (Eduard 1/48)
- Fw 190D-9 (Tamiya 1/48)
- Messerschmitt 109 G-6 (Eduard 1/48)
- Hawker Typhoon Mk 1b (Eduard 1/48)

Tosin Fockea ja Typhoonia lukuun ottamatta mallit oli aloitettu jo aikaisemmin, mutta erityisen tyytyväinen olen siitä, että sain vuodesta 2011 kesken olleen Heinkelin viimeinkin valmiiksi.
Galleriasta vilkaisemalla seitsemän mallia näköjään valmistui. Super Etendard tosin oli aloitettu jo 2017 vuoden puolella. Melko vahvasti lentokone painotteinen vuosi. Muutama maakalustomalli on odotellut maalauksen aloittamista tai viimeistelyä jo useamman vuoden. Joskohan tänä vuonna saisi aikaiseksi…

-Dassault-Breguet Super Etendard
-Messerschmitt Me 262 A-1a/U5
-Focke-Wulf Ta 152H-1
-Messerschmitt Bf 109G-2
-Pz.Kpfw. IV Ausf.F2
-Sikorsky UH-34D
-Heinkel He 280
Panostin viime vuonna määrään ja malleja valmistui 16:
- 1:32-lekoja kolme (PBJ-1H, Pfalz D.XII, Snipe)
- 1:48-lekoja kahdeksan (A4F, Bf109-F4, Bf109-G2, G4M1, EE Lightning, MiG-21Bis, Mosquito, Sabre)
- 1:72-lekoja yksi (Defiant)
- 1:35-maakalustoa neljä (A7V, M3, M4A1, Walrus)

Näistä 11 päätyi tänne galleriaan, ja mutta esim. tämä jäi laittamatta ei niin hyvin onnistuneena:
Neljä mallia taisi valmistua, joista ainoastaan Suomi- ryhmiksen Iljušinin olen saanut lisätyksi galleriaan. Muut valmistuneet:
1/200 L-1011 TriStar
1/72 Eurofighter Typhoon
1/72 Mil Mi-26
Tässä kaikki minun pajalta 2018 valmistuneet mallit. 1 - 2 mallia vuodessa on minulle ihan tyypillinen vauhti.

Kummastakin mallista, Arado 196:sta ja Fokker D.VII:stä, on sivustolla rakennusblogi.