Pienoismallit.net

kynäruisku

Mikä olisit hyvä kynäruisku setti ite olisin kiinostunnut tässä Ultimate APEX kynäruisku mutta olisiko mikä muu hyvä nyt vähän apua kehiin tietysti ja kompressori olisit hyvä ja muuta tarvii :) kun vanha kynäruisku sit sano sopimuksen irti
Bilteman kynäruiskut ovat hyviä hinta/laatusuhteeltaan. Jos parhaan mahdollisen haluaa, niin sitten Iwatan CM-SB, joka on ihan ammattilaistasoa, myös hinnaltaan.
Mulla on Badger 105 patriot, helppotoiminen, ei räi ja myös helppo pitää puhtaana.
Itellä semiaktiivikäytössä Bilteman viidenkympin ruisku (tätä niillä ei enää valikoimissa mut uskosin ton 45€ hintasen olevan abt samaa tasoa) ja tuo nimenomanen Ultimate Apex. Kummassakin on hinta-laatusuhde erittäin hyvin kohdillaan. Enempi käytän Apexia, mutta kyllä biltemalaisellakin saa yllättävän ohutta viivaa kun aikansa reenaa. Niin ja on mulla ollut myös Badgerin lg100, mutta sen kanssa en oikein ehtinyt tulla sinuiksi, kun jo onnistuin sen pilaamaan.
Kompurana hyrrää edelleenkin Sencon Pc1010, ihan tyytyväinen olen siihenkin ollut. Käyntiääntä on sen verran etten nykysellään kehtaa öiseen aikaan käyttää ettei mukula herää, mutta rouvvan unia tuo ei ole häirinnyt vaikka viereisessä huoneessa nukkuukin.
Tuomo Kamppinen kirjoitti:
Mulla on Badger 105 patriot, helppotoiminen, ei räi ja myös helppo pitää puhtaana.
Minulla on kaksi Badger 105 -ruiskua ja kompressorin letkussa pikaliitin. Ehdottomasti parasta tässä ruiskussa on juuri tuo puhdistuksen helppous. Tämän takia kynnys ruiskulla maalaamiseen (vaikka homma olisi ihan joku pikkujuttu) on varsin alhainen.
Minä olen käyttänyt kahta Badgerin 200:sta. Toinen irrotettavalla alasäiliöllä, toinen kiinteällä yläkupilla ja pienemmällä suuttimella.
Minulla on käytössä Tamiyan Spray-Work HG ja Spray-Work HG Trigger. Molemmat pelaavat hyvin; kompressorina oli ensin Clas Ohlsonin kompressori mutta muun perheen melureklamaatioiden vuoksi vaihdoin Fengdan hiljaiseen säiliökompressoriin.
Ruiskuna mulla Sparmax Max-3, hinta-laatusuhde kohdallaan, toiminut 1,5 vuotta ilman ongelmia, saa aikaan myös ohutta viivaa jos tarve vaatii. Kompurana Hobbynox merkkinen, säiliöllinen, ostettu Hobbylinnasta, hiljainen peli.
Olen maalaillut jo vuosia Iwata eclipse HP-CS ruiskulla. Ruisku on hienoinen kompromissi sen suhteen, että 0.35mm suuttimella maalaa pohjia ja suhteellisen tarkkaa myös tarvittaessa. Yksi mitä pidän ehottomana on yläpuolinen maalikuppi. Ruiskutus paineen voi pitää alhaisena, joka vaikuttaa tarkkuuteen. Ruiskun valintaan vaikuttaa hyvin paljon mitä sillä tehdään. Jos tarkoitus on maalata pohjia ja isoja alueita esim. maastokuvioo, niin bilteman ruisku käy tähän mainiosti.
Minulla on Paasche Talon ja siihen pari erikokoista suutin/neulakokoa. Kompurana on iso ja meluisa 3 gallonan sailiollinen Craftsman ja perassa erillinen vesierotin/paineensaadin. Minulla on harrastetilat talomme kellarissa…