Pienoismallit.net

Maskifilmi

Kysyn arvoisilta kanssamallareilta onko tämä tuote tuttu?
https://airbrushes.com/product_info.php?products_id=2939
Tilasin kokeeksi, mainoksen uhri saatan olla, pienen erän.
Tankkeja tällä tuskin maskaa mutta lekoihin voisi toimia.
Migin masking putty oli jo itselle kiva tuttavuus, toimii oikeasti kuten pitää.
Hintavaahan se on, mutta jos on niin monikäyttöistä kuin lupaillaan niin sinitarrat sun muut saa jäädä.
Mutta tosiaan onko tuo tuote kenellekään tuttu jonka linkkasin.
Vaikuttaa kiinnostavalta. Voisi kuomujen lisäksi soveltua esim. huoltoluukkujen ym. maskaukseen, jos on helppoa leikata. Kerro kokemuksia, kun olet saanut käyttöön.
Petri, pistä sitten kokeilun jälkeen infoa, millaista oli… Itse menen vielä vanhasta muistista maalarinteipin/kynäveitsen kanssa, mutta kieltämättä pienemmät kuviot vaatisivat vähän ohuempaa kalvoa :-) Muokkaus: Tuossa näköjään Kalle jo heittikin samansisältöisen viestin, tulipahan toiseen kertaan…
Näin teen.
Tuo tuotteena vaikuttaa todella hyvältä jos on sitä mitä luvataan
1 onnellinen saa testiin tuosta siivun postimerkin hinnalla.
En lupaa metrin pätkää mutta palasen.
On mielestäni ok tuote mutta nyt pitää jonkun kokeneemman ja verbaalisesti pätevämmän purkaa sanoiksi tuo maskifilmi. Ken haluaa ilmiantakoon itsensä yksityisviestillä.
Sovimme jatkot.
Aika alkaa nyt
Viimeksi muokattu 3.8.2018 22:00
Löysin pari speksiä heidän sivuiltaan, jotka eivät minua saisi kiinnostumaan. (1) He sanovat filmillä olevan alhainen tarttuvuus. Jopa Tamyan teippiä maskina käytettäessä olen saanut liian usein maalin diffusoitumaan teipin alle, ja kaipaisin ensisijaisesti vahvaa tarttuvuutta. (2) He mainitsevan filmin olevan erittäin venyvää. Sellaisella maskilla esim GL-255 rungon kyljessä voi olla hyvinkin yksilöllinen, kun filmi on antanut kirjasinten suhteiden venyä. Tamyalla on näitä teippiarkkeja, jotka ovat tehdyt printterille ja jotka voisivat olla ihan OK käytössä. Itse olen tyytynyt 40 mm Tamya-teippiin veitsellä leikkaamaan kulloisenkin kuvion.
Itse ole käyttänyt temperan maskifilmiä. Hyvä pitävyys, liima on enemmänkin kitkapitoinen, eikä tunnu venyvän. Hieman ehkä paksu mutta leikkaantuu hyvin veitsen kärjellä ja reunat on tiiviit jos sauma menee kerralla paikalleen irti otto ja takasin kiinni ei ole suositeltavaa. Samaa maskia taitaa käyttää ihan taide ruiskumaalarit.
www.tempera.com/shop/contents/fi/d21.html PS : linkin sivulla olevaa maskinestettä en suosittele mallikäyttöön ei sovellu pieniin pintoihin.
Viimeksi muokattu 7.8.2018 00:59
Välkkysen Jarille toimitettu pikku määrä tuota.
Toivotaan että saamme lukea kriittisen arvioinnin tuotteesta tuosta.
Itselle ei toistaiseksi ole harmeja tuo tuonut, mutta ehkä teen "isoilla toleransseilla".