Pienoismallit.net

HupiCon - mitkä on fiilikset?

Saas nähdä miten lähtee liikkeelle. Kaikkea hyvää tapahtumalle - ei noita liikaa ole ainakaan noin prameissa puitteissa. Kauppiaita tuskin lienee paikalla? IPMS näköjään sittenkin organisoi mallikisan.
Mika A.C. Heikkilä kirjoitti:
Saas nähdä miten lähtee liikkeelle. Kaikkea hyvää tapahtumalle - ei noita liikaa ole ainakaan noin prameissa puitteissa. Kauppiaita tuskin lienee paikalla? IPMS näköjään sittenkin organisoi mallikisan.
Eikös HPNS ainakin ilmoittanut menevänsä paikalle.

Itse taidan jättää väliin. Aika monta pienempää näyttelyä/kisaa on tänä vuonna muutenkin kalenterissa ja Nordic Challenge taitaa olla kohdallani kauden ”päätapahtuma”.
Joo, juttu varmistui 13.3. ja vahvistus ko kisasta saatiin huhtikuun alussa. Päättivät kuitenkin järjestää, kisa on HupiConin kisa ja meiltä IPMS:tä vaan miehitys ständille. Kauppiaita on Mallikauppa ja HPNS. Hobby Center, Puolenkuunpelit ja Lautapelit.
Eiköhän tuolla tule käytyä, jos muu ohjelma vaan sallii. Kisaan osallistumalla saa vaparit ja lasten kanssa pyörimään lemmikkieläinpuolelle. Jotain tekemistä ensi kuun IPMS:n 50v kisoja odotellessa :)
Ai sinne tulee mallijuttua sitten kuitenkin? Katsotaan jos menen käymään paikalla; en tiedä vielä mitä mieltä olen - ehkä sitä että antaa kavereiden (Messukeskus) yrittää, mutta pahoin pelkään että jää yhteen kertaan. Toivottavasti olen väärässä, olen ollut ennenkin.
Me laivamallarit olemme osallistumassa altaan kera pitkälti entiseen tapaan, samoin RC-työkoneet. Lisäksi ainakin jonkinlainen lennätysalue on tulossa. Tapahtuma vaikuttaa vielä hakevan muotoaan ja ensimmäinen vuosi on varmasti paljolti kokeilua. Omat odotukset ovat tässä vaiheessa varovaisen positiiviset, parhaassa tapauksessa tämä saattaa olla hyväkin upgrade ja piristys. Reilun viikon päästä ollaan varmasti viisaampia.
Ihmettelen vähän mitä ihmeen järkeä siinä on, että ollaan täällä kerrotusta päätellen järjestämässä ihan sama tapahtuma kuin ennenkin, mutta tunnettu brändi on hylätty. Harrastuksen esittelyssä uusi tapahtuma voi toki toimia ihan hyvin, mutta paljonko asiakkaita mallikaupoille mahtaa löytyä HupiConissa? Vaikea kuvitella, että nimimuutos mallareiden osuutta kävijöissä ainakaan lisää.
Johtuu varmasti siitä, ettei tapahtuma kuitenkaan enää ole suinkaan puhtaasti mallitapahtuma. ks: https://lapsimessut.messukeskus.com/hupicon
Eipä ole kohta mallikauppoja enää messuille tulosssa kun siirtyvät koko ajan enemmän nettiin. Tapahtumahan on nyt harrastusten esittelyyn suunnattu ei kaupankäyntiin. Vastaisuudessa enemmän esitelmiä ja työnäytöksiä.
Jari B. Miettinen kirjoitti:
Eipä ole kohta mallikauppoja enää messuille tulosssa kun siirtyvät koko ajan enemmän nettiin.
Tätähän se on; oli aika kun jäähalliin tuli bussikuormittain maakuntien mallareita tekemään koko vuoden hankinnat. Nyt varastotäydennys on parin klikkauksen päässä - edellyttäen että posti toimii :)