Pienoismallit.net

Aloitusmalliksi sopiva WW2 Saksalainen panssari

Valmiita panssareita 1/35 sarjassa en ole ikinä saanut kuin yhden, oli joku sturmi =D , no nyt on kypsynyt ajatus muutaman panssarin tekemisestä, sekä puolitelavaunuja siihen mukaan. Edellinen vaunu on valmistunut jotai -81 joten ei ihan ole muistissa millane sturmi letkuteloineen oli. Nyt tiedustelen arvon kolleegoilta että millä kannattaisi aloittaa, kunhan ei ole mikään nippelihelvetti eikä tarvis alkaa tilaamaan Am teloja jne. eli kelpaa ihan sellaisenaan kunhan menee kivuttomasti nippuun jne.
Lähtisin itse varmaan tosta Panzer III:sta liikkeelle. Mukavan näkönen ja ei pitäs olla mikään nippelihelvetti :) Tamiyalta pitäs löytyä.
Tamiyat on hyviä valintoja. Osia ei ole mieletön määrä, kuten esim. Dragoneissa. Samoin ohjeet ja osien yhteensopivuus ovat markkinoiden parhaasta päästä. Tällä hetkellä Tamiyat vielä uskomattoman edullisia.
Täältäkin ääni Tamiyalle. Itsekin kohtalaisen vähän rakennelleena olen huomannut Tamiyat laadukkaiksi ja hyvin suunnitelluiksi.

En muista luinko täältä vai jostain lehdestä kommentin että "Tamiya tekee saman osan kolmesta palasta mihin Dragon käyttää seitsemän". Pari Dragonia on ollut työpöydällä, ja tuntuu jopa että maksaa turhasta tai tekee turhaa työtä siitä että sarjassa on mukana tolkuton määrä osia jotka eivät edes jää näkyviin. :)
Täältä myös ääni Tamiyalle. Kohtuuhintaisia (nykyään) ja rakennettavuus huippuluokkaa. Tiger II tai Panther voisivat olla myös hyviä, suoraa panssaria ja hieno muotoilu :)
Itsekin tässä vasta muutaman mallin koonneena annan ääntä Tamiyalle. Ei vaadi kuin pientä hiomista osat ja lopputulos on todella hyvä. Kovin suurta määrää osia ei ole, joten myös sen puolesta todella hyviä.
Itse rakensin äskettäin ensimmäisen 1:35 panssarini. Se oli Tamiyan Matilda. Rakentaminen oli aivan naurettavan helppoa ja suorastaan haasteetonta. Tuo on uudempaa tuotantoa, vanhemmista malleista en tiedä, mutta itse ainakin katsoisin scalematesista milloin malli on tehty, ettei ihan mitään 70-luvun uudelleenpaketointia erehdy ostamaan.
Oletko pohtinut Zvedzan Elefantia? Yksinkertainen telakoneisto, vähän osia ja sekä ylä- että alaruno ovat yhtä osaa. Malli on helppo kasata ja ohjeet ovat ihan ok. Telat ovat ns. letkutelat eli ei tarvitse niperrellä irtonaisten telakenkien kanssa.

Asko
Ite hommasin juuri "harjoitusmalleiksi" Tamiyan King Tigerin ja Jagdpantherin. Paljon suoria pintoja joihin pitäisi olla kohtuu helppo harjoitella eri tekniikoita maalauksessa ja säistämisessä. Ja helpoilta malleilta vaikuttivat kun osia ja ohjeita hypistelin.