Pienoismallit.net

Osat hukassa(ko) ?

Moikka!

Harrastuksen vasta aloittaneena ja ekalla mallilla jo pulmia. Voiko olla mahdollista että jotkut osat saattavat puuttua koko paketista? Koittanu neljään kertaan löytää tiettyjä osia mutta en vaan löydä.

Kiitos avusta jo valmiiks :)
Tervetuloa harrastuksen pariin! Osien puuttuminen on täysin mahdollista, osunut joskus omallekin kohdalle. Monet valmistajat lähettävät pyynnöstä korvaavat osat - myös silloin, kun osat ovat vaurioituneet paketissa. Tämän sivuston kauppatori on myös toisinaan auttanut puuttuvien osien löytämisessä.
Kyllähän se mahdollista on että osa tai osia puuttuu. Jos ne osat ei vieläkään ole silmään osuneet, niin kannattaa ottaa valmistajaan yhteyttä ja kysyä puuttuvia osia.
Joo ei se olisi eka kerta kun jotain osia puuttuu paketista. Kaikki valmistajat ei kyllä hirveän innokkaasti lähettele niitä korvaavia osia, mutta toisilla valmistajilla tuo toimii hienostikin. Ihan mielenkiinnosta, niin mikä valmistaja ja mikä malli on kyseessä, ja mitä puuttuu?

FCMA:n foorumilta saattaa kanssa löytyä apua puuttuviin osiin, täältä en ainakaan itse muutama vuosi sitten onnistunut löytämään yhtään automallien osia…
Paljon kiitoksia avustanne!

Laittelempa viestiä tonne valmistajalle heti ensiviikon jälkeen kun palaan lomalta takaisin pienoismallini pariin.
Ja mulla on nyt ihan ekana pienoismallina Monogrammilta 40-luvun Ford Standard Coupe. Neljä osaa on jossaikin hukassa, kunnen löytäny lainkaan. Öljysuodatin, tuulettimen hihna, ilmansuodattimen kansi ja pohja.

Kiitti avuista, näil o hyvä jatkaa.
Et välttämättä tarvitse aitoja osia tuohon autoosi varaosina. Kaikkea tuota puuttuvaa löytää jälkimarkkina tuotteista.
Minulle on sattunut ainakin pari kertaa, että osia on puuttunut paketista. Ainakin kerran oli yksi valuranka poissa ja toinen valuranka sen sijaan kahdesti. Kerran pari osaa selvästi irronneet ja tippuneet ennen pakkaamista. Kerran jopa oli väärän koneen osat laatikossa.

Itse asiassa tuota on minusta tapahtunut hämmästyttävän usein.
Olethan katsonut myös kromiosista ? Tämä on vain yksi arvaus ongelmaasi.
Olen kyllä katsonyt myös kromiosista. Ohjeessa on kromiosat merkattu erikseen. Eipä löytynyt sieltäkään.