Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Korkeajännitys

Lenskari puolella tuli puhetta että olisi kiinnostusta ryhmikselle joka perustuu fiktioon, eli mallien referensseinä käytettäisiin sarjakuvia, tässä tapauksessa Korkeajännitys ja itse kelpuuttaisin myös Siivet sarjakuvat. Aihepiirihän on varsin laaja villistä lännestä, avaruuden laitamille joten kaluston rajallisuudesta ei voi moittia ja rakennusaikaa ajattelin olevan yksi vuosi siitä kun ja jos tarvittava osallistujamäärä saadaan kasaan. Lyhykäisyydessään ryhmiksen säänöt olisivat.
1. Mallin tulee esiintyä Korkeajännitys tai Siivet sarjakuvassa.
2. Malli tulee tehdä mahdollisimman tarkasti esikuvansa näköiseksi ja lähdemateriaali mikä on mallin esikuvana tulee ilmoittaa, mittakaava on vapaa.
OSALLISTUJALISTA
1. Jukka Luosujärvi 1/72 Hurricane, Potez Mistel
2. Ari Oksanen 1/48 Hurricane
3. Mika Pousi
4. Timo Honkanen 1/76 Chevrolet LRDG ja SdKfz. 251/1 Hanomag
5. Petri Manninen Sopwith Camel
6. Pasi Ahopelto 1/72 Whitley Mk V
7. Janne V King Tiger
8. JussiTee 'Ukonvasaramodels'
9. Pekka.T.Tiihonen
10. Tero Tyni Focke-Wulf Fw 190A
11. Veeti
12. Timo-Matti H P-40E
13. E-P Sinkkonen Ki-43 Hayabusa
14. Pekka Tempest 1/72 (oliko?)
15. AJ 1/48 Spitfire Mk.VIII Korkeajännitys Siivet: "Rosvoja Kello Kahdessa!"
16. Heikki Lankinen 1/72 Bf 109 G6
17. Kari Partanen 1/72 Mig-3
18. Jari Timonen
19. Juha Herukka 1/72 Nakajima A6M2 Rufe
20. Tarmo Ruuska 1/32 Mosquito Mk. IV

Tarvittava määrä ilmottautuneita on kasassa ja rakentelun aikataulu on sitten tästä vuosi eteenpäin ja rakentelu päättyy 9.12.2017
Viimeksi muokattu 31.1.2017 18:14
Juuri olin selaamassa pahvilaatikollista vuosien saatossa säilömiäni Korkkareita. Osallistun Aavikon Korkeajännitys no. 11/1978 kannessa olevalla Hurricanella. Mittakaava todennäköisesti 1/48
Mukana, pitää viel selata mitä tekis
Mukana ehdottomasti, painun selaamaan aarrearkkuani ja ilmoitan aiheen myöhemmin :)
Melkein vaikka vois. Jos vain löydän sen korkkarin mikä on mielessä niin halpis sopwith camel olisi tulossa. Mikä on rakenteluaika?
Petri Manninen kirjoitti:
Melkein vaikka vois. Jos vain löydän sen korkkarin mikä on mielessä niin halpis sopwith camel olisi tulossa. Mikä on rakenteluaika?
Vuosi, niin ei ole niin kiirettä ja merkinnät voi joutua tekemään itse niin ajattelin sitä myöten että kerkiää hyvin.
Oikein hyvä, mukana siis. Itseasiassa minä olen tuon korkkarikamelin kertaalleen jo rakentanutki Revellin sarjasta vuosia sitten (sillon kun vielä joskus sain jotain valmiiksikin), mutta malli tuhoutui jonkin remontin tai muuton yhteydessä. Ja nyt tuntuu olevan referenssikin hävöksissä, mutta eiköhän tuo vielä löydy.
Vuosi kuulostaa hyvältä, joten mukana. Mallin päätän rakentelun varmistuttua.
Jukka Luosujärvi kirjoitti:
2. Malli tulee tehdä mahdollisimman tarkasti esikuvansa näköiseksi ja lähdemateriaali mikä on mallin esikuvana tulee ilmoittaa, mittakaava on vapaa.
Tarkoittaako tuo Korkkari-esikuvaa, vaan todellista esikuvaa?

Siis pitääkö tehdä Korkkariasuun, vaan saako tehdä myös oikeaan asuun?
Mukana Tiger McTaggartin King Tigerillä, joka esiintyy Hurjien sissi-iskujen korkeajännityksessä.
Mittakaavaa en osaa vielä sanoa.
Viimeksi muokattu 30.11.2016 01:08