Pienoismallit.net

Pienoismalleja varastettu

Varastokoppiini on murtauduttu Helsingin Malminkartanossa, ja kaikki siellä olleet aloittamattomat ja keskeneräiset rakennussarjani on varastettu. Pääasiassa 1:35 sotilaskalustomalleja ja paljon tarvikkeita. Joukossa myös useita kymmeniä laatikoita 1:35 figuureja ja sekä runsaasti dioraamatarvikkeita. Jonkin verran myös sukellusvenemalleja sekä erilaisia sekalaisia malleja eri aihepiireistä.

Joten pitäkäähän silmät auki, jos tuntomerkkeihin täsmääviä settejä yritetään jossain kaupitella.
Jokaisen pitkän linjan mallarin painajainen. Toivottavasti saat mallisi takaisin. Taitaa olla jo toinen suurempi mallivarkaus muutaman vuoden sisällä.
Hitto soikoon…jos sulla on listaa malleista ja tarvikkeista joita on viety, laita lista kiertoon mallareille, jotta huomataan heti jos tavaraa tulee jonnekin myyntiin
Voihan p..ska!!! Ollaan kuulolla ja pidetään silmät auki!
Onko näissä mitään erityistuntomerkkejä? Itse merkkasin mallilaatikot juuri tällaisten tapausten varalta, niin myymisestä tulee ainakin vaikeampaa.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Onko näissä mitään erityistuntomerkkejä?
Niin että onko?
Jumaleissön, että ketuttaa tuollaiset konnat.
Viimeksi muokattu 1.8.2015 11:53
Eiköhän ne liene kohta Huutonetissä tai Torilla kaupan. Pidetään silmällä niitä.
Jotenkin järkky juttu. Kuulostaa hieman jopa tilaustyöltä; oliko kokoelmassasi "haluttuja" harvinaisuuksia? Ilkivallan tekijä tuskin olisi tehnyt noin systemaattista työtä. Lähitienoon roskiksiin voisi kurkkia, jos vaikka ei-haluttua saalista olisi dumpattu niihin. Monesti suurin osa murtosaaliista saadaan takaisin sillä tavalla.
Länsirannikolla ollaan joka tapauksessa nyt valppaana.
Jos vietyjen mallien joukossa vähänkään harvinaisempaa kamaa, ei kannata julkisesti ehkä mainita? Näin varkaat/varas ei tiedä että saattaa johtaa niiden kaupittelu jäljille. Toinen asia onkin mitä sen jälkeen. Vaativa ja vaikea prosessi todistaa omikseen. Vakuutuksen korvauskin luultavasti aika nimellinen? En osaa edes kuvitella sitä tuskan määrää minkä varkaus aiheutti.
Harmillinen asia. Olen itse ajatellut viedä osan rakennussarjoista kellariin ruskeaan pahvilaatikkoon pakattuina siten, niin että niistä ei näkisi sisältöä. Miten mallisi olivat säilöttynä? Oliko kyseessä kellari- vai ullakkokomero ja oliko muidenkin komeroita tyhjennetty?